شماره392 نشریه هفته نامه صدای گلپایگان


 شماره392 نشریه صدای گلپایگان  

                                                                                 

       بازدید مدیرکل امورنوسازی مدارس استان اصفهان از چند طرح و پروژه آموزشی شهرستان گلپایگان
رضوان زمانی// مهندس محمدحسین سجاد مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان که به منظور بازدید از طرح ها و پروژه های اداره آموزش و پرورش گلپایگان در این شهرستان حضور یافته بود، ضمن شرکت در مراسم صبحگاهی ویژه با اجرای سازمان دانش آموزی و کادر مدیریت اداری از بخش های مختلف اداره آموزش و پرورش که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته بازدید به عمل آورد.
وی در نشستی که با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان، شهردار، مدیریت، معاونین و مدیران بخش های مختلف اداری آموزش و پرورش شهرستان در محل این اداره برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و تقدیر از حمایت ها و همراهی های مسئولین شهرستان به ویژه امام جمعه و شهردار گلپایگان اظهار داشت: با توجه به شرایط و مسایل موجود اقتصادی پروژه هایی که پیشرفت بالای 90 درصد داشته باشند در اولویت اداره کل نوسازی قرار خواهند داشت.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به تفاهم و تعامل مسئولین شهرستان گلپایگان در امور تصریح کرد: در فضای آرامش روان بین مسئولین برای کار و پیشرفت شرایط فراهم بوده و اعتماد بین مردم و مسئولین نیز با چنین موقعیتی بهتر فراهم خواهد بود.
وی افزود: گلپایگان مردم خیراندیش خوبی دارد و سابقه کار خیر در گلپایگان با توجه به ریشه در اعتقادات آنان به قبل از انقلاب نیز برمی گردد که آثار آن هنوز باقی است و امیدواریم با همراهی خیرین و انجمن خیرین شهرستان که مورد وثوق و اعتماد مردم هستند بهره مندی لازم را از مساعدت های آنان در این امور داشته باشیم.
مهندس سجاد با اشاره به مسایل و وقایع پس از توافق و لغو تحریم ها بیان داشت: وقوع چنین امری مانند آب زاینده رود اصفهان است که با اعلام بازشدن آب 48 ساعت بعد آب به اول اصفهان خواهد رسید یعنی آنقدر زمین خشک، کانال، جوی و چاله در مسیر وجود دارد و بایستی پر شود تا آب به اول اصفهان برسد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: منابعی که وارد کشور می شود در راستای طرح های مهم و حیاتی نیمه تمام که از سال ها قبل روی زمین مانده صرف می گردد ولی ما ناامید نیستیم چرا که در این شرایط به خصوص در این یک سال وضعیت بهتر از سال های قبل از 92 بود ولیکن باید این واقعیت را بپذیریم که دولت به تنهایی قادر به حل تمامی این مسایل و مشکلات نیست.
وی با اشاره به توقعاتی که گفته های برخی مسئولین از بدو انقلاب برای مردم به وجود آورده اظهار کرد: بروز چنین رویدادهایی با توجه به عدم پشتوانه لازم، شرایط را برای مسئولین سخت تر و باعث افزایش بسیاری از حجم توقعات مردم شده است.
مهندس سجاد با یادآوری قانون تنظیم 2 ماده 27 دولت، بیان کرد: بر اساس این قانون پروژه های نیمه تمام برای تکمیل و بهره برداری به کسانی سپرده می شود که پس از تکمیل نسبت به بهره مندی این پروژه ها به صورت مشارکتی با دستگاه های دولتی اداره خواهد شد.
مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با تأکید بر اینکه این امر موجب ایجاد اشتغال و عدم بهره مندی از نیروی کار دولتی خواهد شد به مزایا و تأثیرات دیگری که اجرای این طرح دربرخواهد داشت، اشاره کرد و افزود: به اعتقاد ما باید در فعالیت های عمده و مقیاس بزرگ اینگونه وارد قضیه شویم و در این راستا مردم نیز با توجه به حجم نقدینگی زیاد در جامعه (بالغ بر 100 هزار میلیارد تومان) تمایل برای مشارکت در این امور از سوی مردم نیز فراوان خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون حجم کارکنان دولت پنج برابر شده است، افزود: در حالی که جمعیت کشور تاکنون پنج برابر نشده و تکالیف دولت نیز افزایش یافته لیکن نباید همه آن بر دوش دولت بوده و بخش های مختلف جامعه از جمله مردم، روحانیت و نهادهای مذهبی نیز باید بخشی از آن را برعهده گیرند.
مهندس سجاد با تأکید بر لزوم بهره مندی از مساعدت خیرین و استفاده از توان آنان در سرمایه گذاری و کار اقتصادی در ساخت و ساز واحدهای آموزشی بیان داشت: خیرین گرانقدر با مشارکت در طرح ساخت مراکز آموزشی خیرساز به جای یک مدرسه می توانند در ساخت دو مدرسه سهیم بوده و در ساعات عصر از این مراکز برای آموزشگاه های آزاد، کلاس های کنکور و ... استفاده کنند که در این راستا باید یک تغییر رویکرد جدی از پروژه های نیمه تمام و در حال تخریب به عنوان سرمایه و امکانات کشور استفاده کنیم.


مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از سیاست های کلان ما جلوگیری از بروز حوادث و استحکامات مانند ساختمان پلاسکوست، افزود: بحث امنیت را به عنوان اولویت اول خودمان می دانیم و در این راستا استانداردسازی گرمایشی مدارس را در اولویت قرار داده و تأکید می کنیم تا پایان سال 96 یک شعله بخاری در مدارس استان نخواهیم داشت و تمامی آنها به شوفاژ و مدارس یک کلاسه به بخاری برقی مجهز خواهند شد و با این دیدگاه بحث تثبیت و بازسازی مدارس فرسوده را در برنامه داریم. وی با اشاره به اینکه 30 درصد مدارس گلپایگان تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است، افزود: با توجه به آمار 24 درصدی فرسودگی مدارس استان، بیش از 6 درصد از مدارس شهرستان گلپایگان نیازمند مقاوم سازی و مستحکم سازی است که با عنایت به مصوبه قانون برنامه ششم مبنی بر در اختیار قرار دادن 3 میلیارد دلار به آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس، امیدواریم بتوانیم سهم بیشتری را در این راستا به شهرستان گلپایگان به دلیل شرایط موجود اختصاص دهیم.
مهندس سجاد در پایان با اشاره به پروژه های نیمه تمام آموزشی در شهرستان گلپایگان اظهار داشت: پروژه سالن ورزشی با 90 درصد پیشرفت مقرر شد با کمک مجمع خیرین به صورت قرض تا پایان سال تحصیلی جدید به بهره برداری برسد همچنین دیوارسازی و محوطه سازی مدرسه نیکان2 نیز در برنامه خواهد بود.
کمک به آموزش و پرورش را وظیفه و تکلیف خود می دانیم
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) و خیرمقدم به مهندس سجاد مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان، اظهار داشت: وفاق و همدلی و همراهی و اهتمام در شهرستان گلپایگان بسیار خوب و خصوصاً اهتمام مسئولین نسبت به آموزش و پرورش که یکی از اصول و فونداسیون جامعه به شمار می رود نباید مورد غفلت قرار گیرد به ویژه در بحث تعلیم و تربیت و فضاهای آموزشی مناسب که نسل جوان، پویا و آینده ما بتوانند پرورش یابند.
وی با اشاره به انتظارات و توقعات بالای مردم از نظام آموزش و پرورش و عدم یاری و همراهی آنان مانند گذشته ها، بیان داشت: مردم در گذشته در همه امور آموزش و پرورش نقش داشتند و انقلاب یک مقدار مردم را بدعادت کرده است.
حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به گلایه برخی از مسئولین در راستای عدم اطلاع رسانی امور انجام گرفته، تصریح کرد: بعضی از این امور مربوط به خویشتن داری، جلوگیری از ریا و بخشی نیز به حزب بازی ها و جناح بندی ها موجب سرپوش گذاشتن به اقدامات انجام گرفته شده است لذا بد نیست همین خدمات دولتی به آموزش و پرورش در سال را روی کاغذ بیاوریم.
امام جمعه گلپایگان با اذعان به اینکه تاکنون کل مبالغی کمک مردم به مصلی حدود 200 میلیون تومان بوده است، افزود: ضمن اینکه این کمک ها را برکت دانسته و ارزش گذاری می کنیم، لیکن برخی فکر می کنند تمام هزینه های مصلی با همین مبلغ به اتمام خواهد رسید.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان با اشاره به پیگیری های مدیرکل نوسازی مدارس استان در امر مقاوم سازی و بهره برداری از مراکز آموزشی در شهرستان اظهار داشت: بسیاری از اموری که تاکنون به برکت پیگیری های شما صورت گرفته جای تقدیر و تشکر دارد و انتظار برای شهرستان گلپایگان که یک شهر ولایی، دینی و مذهبی است استفاده از برخی مدارس فرسوده برای دانش آموزان و زیبنده شأن آنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
حجت الاسلام اسماعیلی با تأکید بر اینکه ما کمک به آموزش و پرورش را وظیفه و تکلیف خود می دانیم، افزود: ارتباط ما تکلیف ماست که ما در قبال دانش آموزان و فرهنگیان که فرهنگ ساز ملت ها در جامعه هستند و بیشترین نقش کلیدی را برعهده دارند، استفاده از توان تمامی مسئولین و همراهی مجمع خیرین در راستای رشد، تعالی و ارتقای آموزش و پرورش خواهد بود.
وی در پایان یادآور شد:  با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب در این شهرستان و میزبانی که از میهمانان فرهنگی در ایام تعطیلات می شود لزوم همراهی و مساعدت در امر مراکز رفاهی آنان با همکاری امور نوسازی استان امری ضروری است که امیدواریم با مساعد مدیرکل نوسازی مدارس استان این امر میسر گردد.
بیش از 40 درصد از سازه های آموزشی شهرستان گلپایگان فرسوده است
پیش از سخنان مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان و امام جمعه گلپایگان، حبیب الله جمالی رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان ضمن تقدیر از حضور مهندس سجاد در شهرستان و قدردانی از خدمات و اقدامات وی در امر نوسازی مراکز آموزشی اظهار داشت: علیرغم اقدامات انجام گرفته در بخش ساخت و ساز مراکز آموزشی شهرستان بیش از 40 درصد از سازه های آموزشی این شهرستان فرسوده و یکسری طرح های نیمه تمام نیز در گلپایگان است که از جمله آنان محوطه سازی و دیوارکشی مدرسه نیکان2 گوگد می باشد.


وی افزود: خیری گرانقدر که فضای آموزشی نیکان2 را آماده بهره برداری کرده است در صورت تکمیل دیوار و محوطه آن، آماده ساخت و تجهیز یک بنای فرسوده آموزشی دیگر است.
جمالی تصریح کرد: سالن ورزشی آموزش و پرورش با 90 درصد پیشرفت فیزیکی نیاز به حدود 300 میلیون تومان اعتبار دارد تا مورد بهره برداری قرار گیرد همچنین با توجه به کمبود فضای مورد نیاز در اداره آموزش و پرورش درخواست یک سوله و سالن اجتماعات به اضافه نمازخانه در این اداره محسوس است.
رئیس اداره آموزش و پرورش گلپایگان یکی از نیازهای مهم شهرستان را ایجاد مرکز آموزشی در مسکن مهر برشمرد و افزود: سالن اجتماعات مناسب برای برگزاری مراسم های مختلف نیز از جمله طرح هایی است که امیدواریم در دستور کار مدیرکل نوسازی مدارس قرار گیرد و سالن ابوذر گلشهر، آموزشگاه اشرفی اصفهانی که قدیمی و نامناسب است و نیاز مبرم به بازسازی دارد از جمله طرح هایی است که امیدواریم امروز با نظر حضرتعالی مراحل بازسازی و نوسازی آن در دستور کار قرار گیرد.
جمالی با اشاره به واگذاری یک زمین مناسب از سوی ورثه مرحوم جوادی واقع در بلوار امام رضا (ع) گلپایگان اظهار کرد: زمین مذکور با ارزشی بالغ بر 30 میلیارد ریال به وسیله وراث مرحوم جوادی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته تا در مدت 5 سال نسبت به ساخت یک مرکز آموزشی در آن اقدام شود.
وی در پایان یادآور شد: تعدادی از مدارس شهرستان نیاز به استاندارد گرمایشی داشته و دو واحد خیرساز آقای طاهری در منطقه عمران و پروین اعتصامی نیز در حال انجام ساخت و ساز است و امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی 96 با عنایت به اقدام خیرین گرانقدر طاهری و خانواده ربیعی منفرد به بهره برداری برسد.
به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در معیت مدیریت و معاونین اداره آموزش و پرورش گلپایگان پس از بازدید از طرح ها و پروژه های مراکز آموزشی فرسوده شهرستان، شش باب واحد رفاهی و آسانسور مرکز آموزشی رفاهی خانه معلم را افتتاح و مورد بهره برداری قرار دادند.

سربازرس و اعضای بازرسی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا در اصفهان معرفی شدند. 

                                                                 
بهرام پارسایی ' رئیس کمیته بازرسی انتخابات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور در حکمی ناهید تاج الدین را به عنوان سربازرس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان منصوب کرد.
رئیس کمیته بازرسی انتخابات هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی کشور همچنین در احکام جداگانه، ' علی بختیار گلپایگانی ' نماینده مردم گلپایگان و ' اصغر سلیمی ' نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی را به عنوان دو عضو بازرس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان منصوب کرد.
پیش از این در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان که 17 آذرماه برگزار شد، از میان نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، حجت السلام والمسلمین احمد سالک، حسینعلی حاجی‌ دلیگانی و اکبر ترکی به عنوان هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای های شهر و روستا در این استان انتخاب شدند.
انتخابات پنجمین دوره? شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران و اولین مرحله انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت سال آینده برگزار می شود.
نامنویسی از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند امسال آغاز می شود تا ششم فروردین 96 ادامه می یابد.


هجمه جریان های خاص علیه قانون گذاری مجلس، یک اقدام ضداخلاقی است/نگاه صدا و سیما به مسائل کشور رویکرد ملی نیست
علی بختیار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به هجمه سیاسی و رسانه ای برخی گروه های و جریان های خاص به عملکرد تقنینی مجلس شورای اسلامی در بحث حقوق های مدیران، گفت: متأسفانه برخی گروه ها و تشکل های سیاسی در آستانه انتخابات به دنبال کسب منافع هستند و اقدامات آن ها برای احقاق حقوق مردم نیست بلکه با هدف تحقق منافع سیاسی و انتخاباتی صورت می گیرد.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هجمه افراد و گروه علیه قانون گذاری مجلس درباره حقوق مدیران، یک اقدام ضداخلاقی است، از این رو در اینجا باید از دکتر لاریجانی رئیس مجلس که از حیثیت و شأن و منزلت قوه مقننه دفاع کرد، تشکر کنیم.
وی گفت: امام خمینی(ره) بارها تأکید کردند که مجلس شورای اسلامی در رأس امور است و قطعا یکی از محورهای مردم سالاری، مجلس است، حال چگونه برخی افراد بدون هیچ دلیلی و تنها بر اساس رویکرد سیاسی و جناحی به نهاد قانون گذاری حمله می کنند.
بختیار ادامه داد: مجلس با مصوبه خود به دنبال آن بود که از پرداخت حقوق های بالا به مدیران جلوگیری کند و در این عرصه کاملا موفق بود، حال برخی افراد و جناح ها با بداخلاقی سیاسی، این مصوبه را بد و نامناسب جلوه دادند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از عملکرد صدا و سیما درباره موضوعات مختلف، تصریح کرد: متأسفانه رسانه ملی نتوانسته به موضوعات و مسائل در سطح ملی نگاه کند و انتظار است که صدا و سیما فارغ از جریان های سیاسی به موضوعات بپردازد.

بختیارمطرح کرد:
تصاحب اراضی ملی به بهانه فعالیت اقتصادی/ حبس فرصت ترفندی جدید برای زمین خواری
علی بختیار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه اقدامات قابل قبولی درجهت مقابله با زمین‌خواری و استفاده سوء از اراضی ملی انجام شده است، گفت: طی چندین دوره از مجلس قوانین محکمی در این خصوص به تصویب رسیده و دولت و قوه قضاییه نیز تلاش‌های بسیاری در جهت مبارزه با زمین خواری صورت دادند.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمی توان آمار مشخصی از زمین‌خواری در کشور ارایه داد، افزود: نمی‌توان آمار مشخصی از زمین خواری، تصاحب و دست‌اندازی به اراضی ملی و منابع طبیعی را مطرح کرد اما برای اینگونه تخلفات می توان دلایل بسیاری را مورد بررسی قرار داد.
وی با تاکید بر اینکه حبس فرصت توسط برخی افراد تحت عنوان فعال اقتصادی منجر به زمین خواری می شود، تصریح کرد: متاسفانه در برخی شرایط افراد تحت عنوان فعال اقتصادی برای کار کشاورزی، دامداری و صنعت وارد عمل می شوند، یعنی افراد با ایجاد بنگاه های خاصی زمین هایی را تصاحب کرده اما هیچ اقدامی در آن انجام نمی دهند.
بختیار تاکید کرد: اگر فردی با مجوزهای اصولی و موافقت قانونی زمینی را در اختیار گرفت اما فعالیتی را انجام نداد، باید پروانه، موافقت اصولی و مجوز فعالیت آن را لغو کرد بنابراین اینکه بدون درنظر گرفتن زمان مشخصی مجوز برای فعالیت صادر می شود به نوعی تشدیدکننده زمین خواری‌ها است.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه در حال حاضر در وزارت نفت بیش از 50 پالایشگاه نفت مجوز فعالیت دریافت کردند، گفت: اما متاسفانه درصد بسیاری ازاین پالایشگاه فعالیت نکرده و ساخت وسازی در زمین های آنها صورت نگرفته است، بنابراین این موارد نوعی حبس فرصت است که به ایجاد زمین خواری کمک می کند.
بختیار با اشاره به اینکه در زمین خواری های کوچک و ناچیز قوانین قابل قبولی وجود دارد، افزود: به طورحتم بیشتر زمین خواری ها تحت عناوینی مانند فعالیت های کشاورزی و اقتصادی صورت می گیرد، هرچند که دربرخی مواقع افراد با سند سازی و اسناد مجعول اقدام به زمین خواری می کنند.
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: خوشبختانه موارد این چنینی نادر بوده و باید برای مقابله جدی با زمین خواری به موارد گفته شده درمقیاس بزرگ و با عناوینی چون فعالیت های اقتصادی توجه کرد.

یک کشته و سه مجروح در محور گلپایگان به خمین
برخورد پراید با وانت پیکان در محور گلپایگان به خمین یک کشته و سه مجروح برجای گذاشت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما،رییس پلیس راه استان اصفهان گفت: دراین حادثه راننده پراید در دم جان باخت و راننده و دوسرنشین وانت پیکان هم مجروح شدند.
سرهنگ حسین پورقیصری علت این حادثه را انحراف به چپ وانت پیکان اعلام کرد.


کسب رتبه اول اخذ سند تک برگی مراتع شهرستان گلپایگان در استان اصفهان
رضوان زمانی// مهندس علیرضا حیدری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان در حاشیه جشن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی طی گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با بیان اینکه امسال با شعار منابع طبیعی "همیار طبیعت باشیم" هفته منابع طبیعی را با مراسم روز درختکاری در معیت مسئولین شهرستان و همیاران طبیعت آغاز کردیم، اظهار داشت: شهرستان گلپایگان با یک هزار و 965 کیلومترمربع مساحت در شمال غرب استان اصفهان و در همسایگی دو استان مرکزی و لرستان با 144 هزار و 135 هکتار مساحت مفید تولید علوفه در مراتع واقع شده است.
وی با بیان اینکه تیپ قالب گیاهان مراتع این شهرستان درمنه و گون است، افزود: مراتع ییلاقی گلپایگان بالغ بر 73 هزار و 151 هکتار با 23 عرف مرتعی و قشلاقی آن بالغ بر 70 هزار و 624 هکتار با 34 عرف مرتعی می باشد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با اشاره به اینکه از کل 57 عرف مرتعی شهرستان 17 عرف به مساحت 39 هزار هکتار طرح مرتعداری تصویب و به بهره برداران مراتع واگذار شده است، تصریح کرد: ظرفیت مراتع شهرستان در دو فصل ییلاقی و قشلاقی بالغ بر 35 واحد دامی است.
حیدری با اشاره به عملکرد یکساله اداره منابع طبیعی گلپایگان بیان داشت: قرق مراتع شهرستان بالغ بر 555 هکتار در مناطق هرستانه سفلی، عباس آباد و قلعه جمال با 62 فقره تمدید پروانه و عوارض دریافتی دام به مبلغ 230 میلیون ریال بوده است.
وی به نظارت بر طرح های مرتعداری قشلاقی به منظور رعایت ظرفیت چرای دام در سطح 39 هزار هکتار اشاره کرد و افزود: پروژه توسعه جنگل دیم به روش کپه کاری با بذر گونه های بادام آمارا و اسکوپاریا در سطح 36 هکتار از اراضی ملی منطقه قرغن با هدف افزایش سرانه جنگل، تعدیل آب و هوا و ایجاد تفرجگاه، مراقبت و نگهداری از جنگل کاری های سنواتی در سطح 195 هکتار مناطق مختلف شهرستان انجام گرفته است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با اذعان به اینکه به مناسبت هفته منابع طبیعی تعداد 4200 اصله نهال از نوع سرو- کاج- اقاقیا- ارغوان- داغدادان- زبان گنجشک و زیتون تلخ در نقاط مختلف شهرستان غرس خواهد شد، خاطرنشان کرد: گشت و مراقبت از عرصه های مراتع طبیعی شهرستان در سطح 156 هزار هکتار- تنظیم صورت مجلس تصرف به اراضی ملی به تعداد 21 فقره به مساحت 16 هکتار- تنظیم صورت مجلس تخلف دام به تعداد 20 فقره و 4237 رأس دام غیرمجاز و خلع ید اراضی ملی تصرفی به تعداد 13 فقره به مساحت 13/3 هکتار از بند متصرفان- تهیه و توزیع اطلاعیه های هشدار حریق و اطفاء آن در مراتع شهرستان از جمله اقدامات این اداره در سال جاری بوده است.
حیدری به دیگر اقدامات اداره منابع طبیعی گلپایگان اشاره کرد و افزود: طرح بنچ مارک به طول 3/9 کیلومتر با هدف تعیین و جداسازی اراضی ملی از دولتی- جلوگیری از تعدی و تجاوز به عرصه ها- نظارت بر معادن در سطح 84/4 هکتار- اجرای پروژه تک برگی (کاداس)در سطح 70 هزار و 700 هکتار با اعتباری بالغ بر 840 میلیون ریال به عنوان اولین شهر در استان- اخذ سند اراضی ملی به مساحت 7200 هکتار- صدور رأی ماده واحده به مساحت 5868 هکتار- تنظیم فرم وضعیت اراضی جهت طرح های دامداری، صنعت و کشاورزی به مساحت 18/4 هکتار- انتقال اراضی واگذار شده به مساحت 255 هکتار- پاسخگویی به استعلامات 150 فقره- صدور آراء له دولت 88 فقره- تنظیم دادخواست مطالبه خسارت 27 فقره- اجرای قرار کارشناسی و معاینه محل 38 مورد- تقاضای صدور اجراییه 34 مورد و تنظیم دادخواست خلع ید اراضی به مساحت 19/5 هکتار بوده است.
وی در پایان یادآور شد: اعتبارات تملک دارایی اداره منابع طبیعی در سال جاری 2 میلیارد و 600 میلیون ریال بوده که 50 درصد آن تخصیص یافته و پروژه های آبخیزداری در چند منطقه گلپایگان با اعتباری بالغ بر 640 میلیون ریال انجام گرفته و با توجه به بارندگی های اخیر برخی از بندهای خاکی واقع در مناطق مختلف شهرستان سرریز و برخی از آنها نیز با 80 الی 90 درصد ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان آیین جشن روز درختکاری با حضور مسئولین شهرستان از همیاران طبیعت با اهدای هدایا تجلیل به عمل آمد.


معاون فنی و عمرانی استانداری استان اصفهان:  شهرداری گلپایگان به عنوان یکی از شهرداری های فعال استان در زمینه تکمیل و بهره برداری طرح های عمرانی است
به گزارش خبرنگار مهر، مهندس محمدعلی طرفه معاون فنی و عمرانی استانداری استان اصفهان در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری طرح ها و پروژه های عمرانی شهرداری گلپایگان که عصر امروز شنبه در محل سالن تازه تأسیس مدیریت بحران این شهرستان برگزار شد، طی گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح چند طرح و پروژه مهم در شهر گلپایگان بودیم، اظهار داشت: یکی از ساختمان های مهم و ضروری که امروز با حضور مسئولین شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت، ساختمان مدیریت بحران بود که هم امکان سرویس دهی بحران و فعالیت های بحرانی را در شهرستان می دهد و هم می تواند نقش منطقه ای داشته باشد.
وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال به همراه دیگر طرح های مهم شهری از جمله مسیل رودخانه ای که به منظور جلوگیری از سیلاب های فصلی، بازسازی و ساحل سازی شده بود و دیگر طرح های قابل توجه عمرانی که می تواند در راه تسهیل رفت و آمد و تردد مردم شهرستان نقش مهمی ایفا کند.
معاون فنی و عمرانی استانداری استان اصفهان با اشاره به وجود استعدادهای خوب در شهرستان در زمینه اجرای مدیریت شهری و آزادسازی معابر با همراهی مردم شریف این منطقه، تصریح کرد: باید قدردان خیرین و افراد توانمند باشیم که با تأمین اعتبار در زمینه ایجاد فضای فرهنگی در راستای رشد و بالندگی شهرستان که در اجرای این پروژه ها به مسئولین شهرستان کمک و یاری می رسانند.
مهندس طرفه با تقدیر از تلاش مسئولین شهرستان گلپایگان در زمینه های عمرانی بیان داشت: در تمامی طرح هایی که طی سال جاری از سوی شهرداری های استان اصفهان به بهره برداری رسیده است بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته که عمده اعتبارات آن از طریق درآمدهای خود شهرداری ها تأمین شده و مبلغی بالغ بر 7 میلیارد ریال هم از طریق ردیف های بودجه مانند ارزش افزوده به شهرداری ها پرداخت شده است.
وی در پایان اظهار کرد: شهرداری گلپایگان به عنوان یکی از شهرداری های فعال استان با تعامل و همکاری بین شورا و شهرداری توانسته در سال جاری تعدادی طرح مهم عمرانی را به بهره برداری و تکمیل برساند که امروز ما در معیت مسئولین شهرستان برخی از آنها را افتتاح و مورد بازدید قرار دادیم که در این راستا ما نیازمند این هستیم که برای تأمین و انتظارات مردم شریف گلپایگان فعالیت های بیشتری انجام دهیم هر چند که امسال به لطف الهی با مشارکت مردم پروژه های بسیار خوبی را مورد بهره برداری قرار دادیم.
بروز رسانی طرح خطرپذیری شهرستان گلپایگان در دستورکار است
در ادامه مهندس منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به اینکه سیاست های مدیریت بحران در جهت توانمندی شهرداری ها 12 سالن چند منظوره مدیریت بحران در استان مورد بهره برداری قرار داده است، افزود: به لحاظ اهمیت موقعیت شهرستان گلپایگان در غرب استان پیش بینی ساخت یک سالن چند منظوره مدیریت بحران به منظور استفاده از آن در مواقع بحرانی و برگزاری همایش ها و مسابقات ورزشی و اجرای طرح های آمادگی برای امور مختلف به شهرداری گلپایگان داده شد.
وی افزود: ستاد مدیریت بحران می تواند در مواقع بروز اتفاقات و حوادث طبیعی و غیرطبیعی با پیش بینی و استفاده از ابزارهای لازم در کوتاه ترین زمان ضمن کنترل حادثه نسبت به تمهید اقدامات لازم قدم بردارد که یکی از اهداف های بهره برداری از سالن های چند منظوره آموزش های مخصوص قبل از بحران به جامعه و آماده کردن آنان است.
شیشه فروش با تأکید بر اینکه سالن مدیریت بحران به منظور پیش بینی های لازم شهرداری و مدیریت بحران فرمانداری در کنترل حوادث خواهد بود، تصریح کرد: در چارچوب وظایف مدیریت بحران طی مأموریتی که به شهرداری ها داده شده است لازم است سامانه مدیریت بحران را در شهرها ایجاد کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان بیان داشت: هماهنگی مدیریت بحران در شهرستان ها بر عهده فرمانداران، در شهرها شهرداران و در روستاها بر عهده دهیاران است و یکی از وظایف شهرداری ها در زمینه پیشگیری از حوادث تهیه طرح جامع شهری و پیش بینی حوادث طبیعی است که با توجه به سابقه سیلاب در این منطقه و تصادفات برون شهری و درون شهری مقرر شده طرح خطرپذیری به روز شده که خوشبختانه طرح خطرپذیری شهرستان گلپایگان با همکاری اساتید دانشگاه صنعتی تهیه و حدود 4 سال قبل تحویل داده شده و به روز رسانی آن در دستور کار است.


وی گام اول مدیریت بحران شهری که بر عهده شهرداری هاست را شناسایی مخاطرات حومه شهر برشمرد و اظهار کرد: به منظور شناسایی مخاطرات، شهرداری ها موظفند برای هر یک از آنها سناریو تنظیم کرده که ضریب آسیب پذیری را نسبت به وقوع حادثه بسنجند و مقاومت شهر در مقابل یک حادثه را با فراهم کردن زیرساخت های لازم در راستای پیشگیری از تشدید خسارات متناسب با استعدادهای هر شهرستان به انجام رسانند.
مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با اشاره به طرح آماده سازی مسیل کهن رود در شهرستان گلپایگان اظهار کرد: طرح مسیل کهن رود با توجه به سابقه سیلاب های فصلی از اعتبارات مدیریت بحران کشور در اختیار شهرداری قرار گرفت تا به منظور هدایت سیلاب های احتمالی بتواند اهداف مدیریت بحران را در شهرستان کمک کند.
شیشه فروش با تأکید بر اینکه پیشگیری از حوادث، شناخت حادثه است، افزود: تنظیم سناریو برای مقابله با حادثه و آماده کردن جامعه در صورت مواجهه با بروز حوادث را از امور مهم مدیریت بحران نام برد.
وی در پایان یادآور شد: حادثه ساختمان پلاسکو در تهران زنگ خطری برای همه شهرها بود تا در راستای ارزیابی سازه ها اقدام کنند که این تکلیف به شهرداری ها داده شده تا در راستای ایمن سازی سازه ها با همکاری مالکان اقدام اساسی انجام داده و به همین لحاظ نقش شهرداری ها دارای اهمیت است و بهره برداری از پروژه های مدیریت بحران در شهرستان گلپایگان برای شروع به راهی است که این شهرستان در زمینه حوادث ایمن شده و تا اجرایی کردن طرح خطر و استفاده بهینه از این سازه در راه آموزش همگانی قرار گیرد.
افرادی نا آگاه با تکیه بر مکتوبات برخی مغرضان اظهارنظرهایی خلاف واقع می کنند
در ادامه حسین فراست فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه امروز شاهد بهره برداری چندین پروژه هستیم که با تلاش و زحمات شهرداری گلپایگان و اعضای شورای شهر و تمامی کسانی که در این رابطه زحمت کشیدند به بهره برداری رسیده است، اظهار کرد: خطابم به فرصت طلبانی است که از لسان ما و حذف برخی جملات با هدف تخریب اقدام به تحریر تیتر » در گلپایگان هیچ کاری نشده « می کنند و این در حالی است که به غیر از طرح ها و پروژه های امروز هفته گذشته نیز چند طرح و پروژه مهم بهداشتی درمانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: افرادی که با هدف کارشکنی و زیر سوال بردن دولت اظهار می دارند » در گلپایگان هیچ کاری نشده است« کجا هستند تا نمونه کارهایی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته را شاهد باشند و ببینند، نمونه اش همین سالن مدیریت بحران و دیگر پروژه ها که با بیش از 300 میلیارد ریال در عرض یکسال پروژه های عمرانی در گلپایگان انجام شده را با چشم بصیرت نگاه کنند و بعد برای افرادی بفرستند که در تهران نشستند و از گلپایگان بی خبر هستند.
فراست تصریح کرد: کسانی که از امور زیربنایی و اقدامات انجام گرفته این شهرستان بی خبرند بدون دلیل اظهار نظر نکنند و بیایند و ببینند که چه کارهایی صورت گرفته و چه اقداماتی که با تلاش مدیران زحمتکش و ساعی در حال انجام است.
فرماندار گلپایگان با انتقاد از برخی اظهارات و مکتوبات مغرضان بیان داشت: در جلسه ای برخی مسایل گفته شد از جمله اینکه» ....... در گلپایگان هیچ کاری نشده...... « که اینان با حذف قسمتی از ابتدای مطلب و انتهای آن اقدام به چنین نوشتاری کردند در صورتی که منظور گفته ما این بود » اگر هیچ کاری در گلپایگان نشده باشد حداقل آرامش در گلپایگان حاکمیت داشته و در سایه آرامش است که می توان کار اجرایی انجام داد و نه در سایه آشوب و بلوای سیاسی«.
وی افزود: بحث درگیری که بیان شد نیز پیام آور این بود که: مردم را از تنش های سیاسی دور نگه داشتیم با توجه به اینکه خود فرزند این دیارم، غرض از بیان این مطالب این نبوده که خدای ناکرده با گفتن چنین جملاتی شأن مردم گلپایگان را خدشه دار کنم زیرا این مردم آنقدر بافرهنگ هستند که زبانزد خاص و عام است.
فراست تصریح کرد: افرادی نا آگاه در بیرون از این شهرستان با تکیه بر مکتوبات برخی مغرضان اظهارنظرهایی خلاف واقع می کنند و این در حالی است که مردم شهرستان گلپایگان در بسیاری از امورات سیاسی و اجتماعی مردمی سنجیده، متفکر هستند به گونه ای که در برگزاری انتخابات مختلف کوچکترین بی نظمی و موردی که اختلال و ناامنی به وجود آورد نیز تاکنون در این شهرستان سابقه نداشته و مشاهده نشده است که متأسفانه برخی در بیرون از فرماندار انتظار دارند که بیل و کلنگ در دست گیرد.


فرماندار گلپایگان با اشاره به اینکه مدیریت یعنی هماهنگی کردن که اگر این هماهنگی وجود نداشت بسیاری از اقدامات انجام گرفته میسر نمی شد، افزود: در شهرستان گلپایگان مدیران لایق و شایسته ای فعالیت دارند که نمونه بارز آن را در کشور کمتر شاهد هستیم مانند دکتر ناصر رستمی مدیریت شبکه بهداشت و درمان که از بدو فعالیت خود در این اداره با بهترین اقدام و عمل و بدون دریافت اعتبار دولتی با همت خیرین والامقام و خیراندیش پروژه های شاخصی در شهرستان به انجام رساندند که این اقدامات زبانزد مسئولین استان شده است.
وی با تأکید بر تلاش مدیریت شهرداری و شورای اسلامی شهر در بهره برداری از طرح های مهم عمرانی در شهر گلپایگان اظهار داشت: امروز شاهد بهره برداری از این پروژه ها هستیم و مشخص نیست چرا برخی دوست دارند با منفی بافی برخی اقدامات را زیر سوال برده و این در حالی است که شهرداری های گلپایگان، گوگد و گلشهر علیرغم رکود، حقوق کارکنان شان را کامل پرداخت کرده اند هر چند ممکن است نواقصی هم در شهرستان باشد لیکن برابر گزارشی که جهت استحضار به مقام معظم رهبری در راستای اقدام و عمل در دستگاه های اجرایی شد امروز باید گفت برابر منویات ایشان امروز در گلپایگان اقدام و عمل صورت گرفته است.

                                                                 
تحقق 90 درصد از بودجه 210 میلیارد ریالی شهرداری گلپایگان در سال 95
در آیین افتتاح و بهره برداری از 10 پروژه شهرداری گلپایگان که با حضور مسوولین استان و شهرستان صورت گرفت، مهندس محمدامین جمالی شهردار گلپایگان با بیان گزارشی در راستای پروژه و طرح های عمرانی شهرداری اظهار داشت: علیرغم رکود اقتصادی حاکم بر شهرها و مناطق مختلف کشور، شهرداری گلپایگان به لطف خدا و تلاش و همراهی همکاران در این مجموعه و حمایت شورای اسلامی شهر اقدامات ارزشمندی به ویژه در حوزه های عمرانی و برخی از پروژه های در دست احداث به مرحله بهره برداری رسانده است.
وی با اشاره به طرح های آماده بهره برداری، یکی از پروژه های بسیار مهم شهر گلپایگان را ورودی های آن برشمرد و افزود: خیابان شهید آیت الله مطهری که طرح تعریض و آماده سازی آن مربوط به 30 سال پیش است، هم اکنون پیشرفت خوبی با نگاه ویژه شهرداری در آن به وقوع پیوسته و برای احداث بخشی از آن که نقش عمده ای در کاهش بار ترافیکی ورودی های پر تردد شهر دارد 6600 مترمربع زیرسازی، 12000 مترمربع آسفالت، 2500 مترمربع فضای سبز، 800 متر لوله گذاری آب خام و 3000 متر طول جدول گذاری با هزینه ای بالغ بر 45 میلیارد ریال آماده افتتاح شده است و حدود 150 متر از آزاد سازی مراکز تجاری واقع در آن باقی مانده است.
شهردار گلپایگان به ادامه عملیات بلوار امام رضا (ع) شامل میدان پیامبر اعظم (ص) و پل شورا اشاره کرد و بیان داشت: علیرغم وجود املاک واقع در مسیر این بلوار که یکی از بزرگترین مشکلات این طرح بود با همکاری مالکان و پیگیری های واحد املاک شهرداری، فاز اول آن به مرحله بهره برداری رسید و فاز دوم آن با 90 درصد پیشرفت فیزیکی به طول مسیر 2400 متر با مساحت آزادسازی 134 هزار و 200 مترمربع، جدول گذاری 13 هزار و 200 متر، عملیات خاک برداری 75000 مترمربع و آسفالت 48 هزار و 400 مترمربع با هزینه ای بالغ بر 110 میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است.
تسطیح، بهسازی و بدنه سازی مسیل کهن رود گلپایگان از دیگر طرح های مورد اشاره مهندس جمالی شهردار گلپایگان بود که در این راستا اظهار کرد: این طرح به متراژ 500 متر و با هزینه ای بالغ بر 12 میلیارد ریال در جنوب شرقی گلپایگان با هدف کاهش مخاطرات سیل و دفع آب های سطحی آماده بهره برداری شده است.
وی دیگر پروژه آماده بهره برداری را بلوار صفائیه که تعریض، زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت آن به طول 600 متر و عرض 8 متر با زیرسازی و آسفالت حدود 7200 مترمربع با هدف بهسازی و بهبود عبور و مرور با مبلغ 3 میلیارد ریال آماده افتتاح گردیده نام برد و افزود: تکمیل پروژه موزه شهدا و دفاع مقدس از دیگر اقدامات شهرداری است که در جوار آرامستان قاضی زاهدی قرار گرفته و با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد ریال با مساحت عرصه 500 مترمربع و اعیانی 300 مترمربع و متراژ اجرایی 300 مترمربع با هدف حفظ و انتقال ارزش های والای شهدای دفاع مقدس آماده شده است.
مهندس جمالی در ادامه به تکمیل پروژه سالن چند منظوره مدیریت بحران که از سال 89 با هدف کنترل صحیح مدیریت بحران و آمادگی در مقابل حوادث غیرمترقبه، اسکان اضطراری و توسعه اماکن ورزشی احداث آن به طول انجامیده اشاره کرد و افزود: مساحت اجرایی این پروژه یک هزار و 260 مترمربع، مساحت اعیان آن نیز یک هزار و 260 مترمربع با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.


شهردار گلپایگان ادامه آزادسازی و احداث بلوار آیت الله خوانساری (ره) را که در ورودی شهر خوانسار است با زیرسازی و آسفالت 1500 مترمربع، جدول گذاری 500 متر، مساحت تملک 2000 مترمربع و هزینه ای بالغ بر 21 میلیارد ریال را از جمله دیگر طرح های آماده بهره برداری برشمرد و افزود: در راستای تحقق توزیع متناسب بودجه های عمرانی در مناطق مختلف شهر، احداث پارک شادی در شهرک الوند و همجواری با مسکن مهر که دارای بیش از 3000 واحد مسکونی است از ضروریات بوده که با مساحت 20 هزار مترمربع در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون عملیات اجرایی آن با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه ای بالغ بر 7 میلیارد ریال در حال پیگیری احداث می باشد.
وی تملک و تعریض خیابان شهید ذنوبی (بارو) با مساحت زیرسازی و آسفالت یک هزار و 800 مترمربع، فضای سبز 540 متر و طول جدول گذاری دو هزار و 80 متر با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال را از دیگر طرح های بهره برداری شده برشمرد و افزود: سنگ فرش و پیاده روسازی بلوار سلمان فارسی با هدف مناسب سازی تردد عابران، معلولین و نابینایان و خط ویژه دوچرخه و ویلچر به طول 4000 مترمربع با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.
مهندس جمالی احداث کتابخانه شهرداری را که با پیگیری مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری و نیت خیر گرانقدر دکتر بیژن علیرضایی با تجهیز 12000 نسخه کتاب با عناوین مختلف از جمله طرح های مورد اشاره نام برد و تصریح کرد: هزینه بهره برداری از این کتابخانه بالغ بر یک میلیارد ریال می باشد.
شهردار گلپایگان به لکه گیری و آسفالت معابر سطح شهر اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی، شهرداری گلپایگان اجرای پروژه جداسازی بیش از 90 درصد نیاز فضای سبز را با جداسازی آب خام از آب شرب به انجام رسانده و در راستای نصب تابلوهای ورودی شهر از نقاط مختلف همچنین زیباسازی سیما و منظر شهری برای آرامش خاطر شهروندان اقدام کرده است.
وی اقدام شهرداری در حوزه های ترافیکی، امور فرهنگی و هنری را در کنار فعالیت های بسیاری که در حوزه های مختلف خدماتی، عمرانی و ... دارد، خدمت رسانی به شهروندان دانست که علیرغم شرایط نامناسب اقتصادی حاکم بر کشور یک گام مثبت و نمره مورد قبول برای شهرداری است.
جمالی ادامه داد: تهیه طرح مطالعاتی و اجرایی دفع و هدایت آب های سطحی، احداث یک حلقه چاه جهت آبیاری فضای سبز باغ بانوان، بلوار امام رضا (ع) و ... ، اجرای طرح های تفکیک زباله از مبدأ، نظافت های مستمر محله ای، کنترل فروش تراکم و جلوگیری از افزایش آن در سطح شهر و حفظ فضای سبز طبیعی و زمین های کشاورزی که موجب شده سرانه فضای سبز برای هر نفر به 24 مترمربع افزایش یابد از جمله اقدامات شهرداری است.
شهردار گلپایگان در پایان با تأکید بر اینکه 90 درصد از بودجه 210 میلیارد ریالی سال 95 شهرداری تاکنون محقق شده است، افزود: پیش بینی ما برای بودجه سال 96 نیز 210 میلیارد ریال خواهد بود که به علت جلوگیری از فروش تراکم امیدواریم با درآمد حاصل از ارزش افزوده، ممیزی املاک را در دستور کار قرار داده و با استفاده از پروژه شاخص GIS بتوانیم درآمدهای پایدارمان را تجلی بخشیم.
رییس شورای اسلامی شهر گلپایگان: امور عمرانی شهرداری گلپایگان 100 درصد موفقیت کسب کرده است
در آیین افتتاح و بهره برداری از 10 پروژه شهرداری گلپایگان که با حضور مسوولین استان و شهرستان صورت گرفت، مسعود اسکندری رئیس شورای اسلامی شهر گلپایگان نیز در راستای تعامل بین شورا و شهرداری اظهار داشت: امروز مفتخریم که به استحضار مردم گلپایگان و مسئولین استان و شهرستان برسانیم در امور عمرانی شهرداری گلپایگان 100 درصد موفقیت کسب کرده و مابقی امور عمرانی را نیز تا پایان دوره چهارم به پایان خواهد رساند.
وی افزود: امیدواریم با اقدامات انجام گرفته در امور عمرانی بتوانیم جوابگوی انتظارات مردم باشیم و حتی پروژه های نیمه تمامی که از سه دوره شورای اسلامی قبل مانده بود را نیز در این دوره با همدلی و مساعدت شورا و شهرداری گلپایگان به اتمام رساندیم.
وی با تقدیر از شهردار گلپایگان و مدیران و کارکنان شهرداری و خرسندی از انتخاب مهندس محمدامین جمالی به این سمت اظهار داشت: تمام امور انجام گرفته در راستای طرح های خدماتی و عمرانی شهرداری مدیون تعامل بین شورا و شهرداری است و برخی از پروژه ها که به عنوان دغدغه و معضل شهرداری بوده با همت و درایت، امروز شاهد بهره برداری برخی از آنها هستیم که جای تبریک و تشکر از تمامی عوامل به ویژه کارکنان محترم شهرداری و همکاران حقیر در شورای اسلامی شهر دارد.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان منصوب شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان، دکترحمیدرضا خدایی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد گلپایگان با توجه به تصویب کمیته انتصابات استان اصفهان، با صدور حکمی آقای احمد سروی را به مدت یک سال به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی منصوب کرد.
در این حکم خطاب به آقای سروی ابراز امیدواری شده است که با اتکال به خداوند متعال در پیشبرد اهداف مقدس دانشگاه آزاد اسلامی  موفق و موید باشید.

                                       

     اطلاعیه
قابل توجه همشهریان محترم احتراما، طی دعوتنامه شماره 95/217 مورخه 95/11/9 از اعضاء هیئت امناء محترم درمانگاه خیریه خاتم الانبیاء(ص) مبنی بر انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرسان در تاریخ 95/11/25 روز دوشنبه ساعت 14 در محل دفتر درمانگاه تشکیل گردیده که در این خصوص نتیجه اعلام می گردد:
 1- جناب اقای سید رضا حسینی به سمت رئیس هیئت مدیره 2-  جناب آقای حاج مصطفی توکلی عضو اصلی هیئت مدیره و خزانه دار.
3 – جناب آقای مسعود صدرائی عضو اصلی هیئت مدیره و مدیر عامل. 4- جناب آقای علیرضا اختری عضو اصلی هیئت مدیره و نائب رئیس. 5- جناب آقای مرتضی امام جمعه عضو اصلی هیئت مدیره و منشی.انتخاب و آقایان: سید مرتضی امام جمعه و مجید جوادی اعضاء علی البدل هیئت مدیره و آقایان: حاج جواد طالاری و حاج محمد حسین مهاجری به عنوان بازرس اصلی و علی البدل انتخاب شدند.


مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در بازدید از شهرک صنعتی گلپایگان:
استراتژی خودروسازی سایپا تولید یک خودروی جدید در سال خواهد بود
 مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا گفت: استراتژی ما در گروه خودروسازی سایپا با برنامه ریزی انجام گرفته،تحقق تولید هر ساله یک محصول جدید خواهد بود.
رضوان زمانی// دکتر مهدی جمالی مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا در حاشیه بازدید از شهرک شرکت های قطعه سازی صنعتی گلپایگان در گفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان ضمن ابراز خرسندی از ظرفیت های قطعه سازی خودرو در این شهرستان اظهار داشت: هدف از بازدید بررسی امکان توسعه و استفاده بهینه از مجموعه های موجود در گروه خودروسازی سایپا است.
وی افزود: بازدید صورت گرفته در قطعه سازی های شهرک صنعتی گلپایگان بیانگر تلاش بسیار خوب بخش خصوصی و مجموعه مگاموتور است که با توجه به برنامه توسعه خودروسازی سایپا امیدواریم بتوانیم این مجموعه را هم ارتقا دهیم.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با بیان اینکه از نظر ظرفیت تولیدی طی یک سال گذشته گروه خودروسازی سایپا نسبت به سال گذشته بیش از 57 درصد افزایش تولید داشته است، افزود: مجموع تولیدی سایپا در سال گذشته حدود 370 هزار خودرو بوده که پیش بینی می شود تولید امسال سایپا نزدیک به 600 هزار خودرو افزایش داشته باشد.
دکتر جمالی با تأکید بر اینکه سیاست استراتژی سایپا بر اساس سیاست های استراتژی نظام جمهوری اسلامی و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی خواهد بود، تصریح کرد: بر مبنای سیاست های مذکور، خوشبختانه در گروه سایپا اولین گام ما افزایش تولید بوده و گام بعدی توسعه محصولات جدید است.
وی یادآور شد: گروه خودروسازی سایپا با برنامه ریزی انجام گرفته در پی تحقق تولید هر ساله یک محصول جدید خواهد بود که بر این اساس دو مگا پلتفرم طراحی کرده ایم و بر مبنای آن سالیانه یک محصول جدید ارائه خواهیم کرد و طی سال جاری حداقل یک محصول داخلی به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه محصول پلتفرم X200 شرکت خودروسازی سایپا بر اساس مدل 212 تا اواخر سال جاری یا اوایل سال آینده به بازار عرضه خواهد شد، اظهار داشت: این مدل تولید نشان دهنده اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی و همان سیاستی است که بر اساس رویکرد مناسب ما در حال اجرا می باشد.
دکتر جمالی در راستای سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولید خودروی داخلی بیان کرد: خوشبختانه سیاست گذاری های بسیار خوبی که از اصلی ترین وظیفه هر دولتی برای توسعه اقتصادی کشور می باشد در حال پیگیری است و باید اذعان کنم سیاست گذاری های انجام گرفته از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمایت وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و مجموعه های دیگر فضای رشد متناسب را برای ما مهیا کرده است.
وی در زمینه مشارکت های خارجی تولید خودرو خاطرنشان کرد: سیاست گذاری های بسیار خوبی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده که جدیدترین تولید ما در سایپای کاشان برای اولین بار در تاریخ کشور 50 درصد سهام یک شرکت داخلی به یک شرکت خارجی واگذار شد و شرکت مذکور متعهد شد در برنامه شبکه توزیع خود 30 درصد محصولات تولیدی این شرکت را به خارج صادر کند.
مدیرعامل شرکت خودروسازی سایپا با تأکید بر بکارگیری استانداردهای مورد لزوم در تولید خودرو، بیان داشت: شرکت خودروسازی سایپا علاوه بر بکارگیری استانداردهای ملی در برخی از محصولات تولیدی خود قدم های بالاتری برداشته و این محصولات در حال حاضر دارای استاندارد یورو 5 می باشد و این شرکت متعهد شده ضمن حفظ 52 استاندارد خودروسازی کشور، استانداردهای 83 گانه را برای سال 97 طراحی کند.
وی در پایان یادآور شد: شهرستان گلپایگان برای رشد و توسعه دارای پارامترهای بسیار خوبی است و وجود نیروهای تحصیلکرده و متخصص که می تواند پایه ای برای رشد اقتصادی در این شهرستان باشد، خوشبختانه در بخش قطعه سازی فعال بوده و مشاهدات امروز بیانگر رشد فراگیر و افزایش بیش از 60 درصد تولید نسبت به سال گذشته را نمایانگر است که این نوید آینده خوبی برای قطعه سازان شهرستان گلپایگان خواهد بود.

                                                   

  
عید نوروز
با سلام به امید خدای یکتا – ضمن عرض تبریک عید ملی ایرانی نوروز باستانی به همشهریان محترم و عزیزی که علاوه بر وظیفه شرعی – برگزاری اعیاد اسلامی شیعه اثنی عشری
(میلاد پیامبر و خاندان رسالت و ائمه اطهار علیها سلام) برای بزرگداشت خاطرات و انجام کارهای خوب اجداد و پدرانمان را یادآوری می نمایند، زیرا نیاکان ما مردمی خدا پرست بوده اند و این رویه را جهت توجه فرزندان خود به تربیت دینی و عرق ملی وطن پرستی و اتحاد و یگانگی و احترام به والدین و بزرگان و دانشمندان حق مطلب انسانی را ادا کرده اند که عیدهای مذکور به خوبی برگزار گردد.
یکی از اعیاد بزرگ و شادی بخش ملی ایرانیان باستان به نام عید نوروز مصادف با شروع فصل بهار می باشد که برگزاری این عید بزرگ ملی شادی آفرین جنبه های متفاوتی را از جهات انسانی و تربیتی شادی بخش و اخلاقی و تجدید محبت و دوستی بین خانواده ها و اقوام دور و نزدیک و همسایگان و همشهریان و احساسات وطن پرستی با توجه به خدا پرستی واقعی و احترام به قانون و مقام انسانیت بوده که با یک نوع دید و بازدید ساده و برخورد حضوری با بیان جمله عیدتان مبارک وجود داشته و دارد. تمام خانواده های اصیل از چند روز قبل از عید با خانه تکانی و نظافت که با نظم خاصی صورت می گیرد به وسیله بانوان محترم بخصوص مادر و با زحمات زیاد و کمک فرزندان خانواده جزء به جزء اسباب و آلات و درب و دیوار و شست و شوی وسایل زندگی و ملبوس صورت می گرفته و می گیرد.
اعضای هر خانواده در حد وسع مالی و بودجه و امکانات سر و لباس شخصی ضروری را نو نوار می کردند و حالیه هم آنها را در نظر دارند که مخصوصا برای تقویت روحیه و شادی آفرینی فرزندان اعم از کوچک و بزرگ تاثیر عمده دارد به نحوی که حتی در انجام فرایض دینی و به خصوص نماز و شناخت و عبادت خداوند تاثیر عمده ای دارد. از صبح روز اول عید نوروز کلیه اعضای خانواده ها بهترین لباس خود را در بر می کردند و برای دیدار و تبریک عید به منزل پدربزرگ و مادربزرگ و اقوام بزرگتر فامیل می رفتند و با شادی در چنین برخورد ها از دیدار وجود یکدیگر لذت می بردند و بزرگترها در حد وسع مالی گاهی سکه ای با تبریکی که به آن ها می گفتیم مرحمت می کردند، که این برخوردها حتی با همسایگان و اهل محل و دیگران تاثیر بسیار خوبی در ادامه دوستی ها داشت، این دیدارها ربطی به امور مالی خانواده ها نداشت و این عمل پسندیده شادی بخش اتحاد و یگانگی در امور مردم کشور و همکاری عمومی ملی با ارگانهای دولتی را هم به وجود می آورد و معمولا دولتمردان و مسئولان ادارات بنا بر وظیفه ای که دارند از خدمت واقعی به همشهریان دریغ نداشتند و مردم هم به حق قانونی خود قانع و توقع بیجا نداشتند. این دید و بازدید ها با همسایگان و اقوام دور و نزدیک ادامه داشت ناگفته نماند همیشه افرادی در جامعه بوده اند که به علت خودخواهی و زیاده طلبی با دزدی و کارهای غیرانسانی از مردم ساده سوء استفاده می کردند که ناشناخته نبودند. اما اکثریت جامعه و اهالی در برخوردهای عمومی با جمله عید شما مبارک و اظهارشادی به یکدیگر از خنده خوشحالی لذت بخش و احوالپرسی از مریض ها اثر لذت بخشی در ملاقات حضوری می بردند. سور چرانی و میهمانی و شادمانی روحیه بچه ها و نوجوانان را با بازیهای تفریحی شاد می کرد و خوشحالی بچه ها و جوانان غم و غصه بزرگتر ها را تسکین می داد. در این پنج روزه عید نوروز چون همه اظهار شادی و دوستی می کردند اگر بعضی با یکدیگر دلخوری یا اختلاف مالی و عقیده ای هم داشتند موقتا فراموش می شد و در برخوردها قیافه های عبوس کمتر دیده می شد. از بودجه کشور به کارمندان ادارات دولتی و ماموران نظامی و انتظامی و سایر ارگانها قبل از عید نوروز مبلغی به عنوان عیدی داده می شد که اکنون هم صورت می پذیرد. کلیه مردم در هر شغل و حرفه ای که داشتند پنج روز عید را به صورت همراهی با شهروندان در شادی ها شرکت داشتند، کسبه بازار هم در بهای اجناس به خریداران تخفیفی می دادند. از خدا بخواهیم خودش تمام امور مردم را حل کند و به مریضان شفای عاجل مرحمت کند و گشایشی حاصل گردد که جوانان تحصیل کرده بیکار نباشند و عده ای که به خارج برای کار رفته اند به خانه و زندگی پدری برگردند که والدینشان از فراغ و دوری عزیزانشان رنج نبرند.
توفیق شادی و قبولی طاعات شرعی همه جامعه مسلمان ایرانی آرزوی ماست. - استاد اکبر افاضلی


امام جمعه گلپایگان: سخنرانان در شهرستان گلپایگان دو دستگی ایجاد نکنند
 امام جمعه گلپایگان گفت: سخنرانی ها باید در شهرستان به صورت هماهنگ شده عمل شود تا هیچ بازتاب منفی نداشته و موجب پراکندگی و دودستگی در فضای شهرستان نشود.
رضوان زمانی//حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان در سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور مسئولین ذیربط شامگاه امروز شنبه در محل سالن اجتماعات فرمانداری صورت گرفت، ضمن تقدیر از برگزاری اجتماع بزرگ فاطمیون با همکاری نیروها و مجموعه های ذیربط اظهار داشت: انتظار مردم، همراهی مسئولین با آنان است، همانطور که ما انتظار داریم در انتخابات، راهپیمایی ها و ... در کنار ما باشند.
وی افزود: جلسات شورای فرهنگ عمومی به جای تصمیم سازی باید به صورت تصمیم گیری اداره شود و انتظار است تمامی اعضا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مسایل فرهنگی در این مجمع ابراز کنند که به نام شورای فرهنگ عمومی است و مسئولیت آن بر عهده تمامی آنان می باشد.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان با بیان اینکه باید نتیجه جلسات اثرگذاری مثبتی در جامعه داشته باشد، تصریح کرد: باید از جلسات شورای فرهنگ عمومی به لحاظ اهمیت جایگاه عمومی آن حداکثر استفاده مد نظر قرار گیرد و انتظار است از سال آینده با رفع مشکلات و معضلاتی که عدم کارایی این جلسات داشته است بتوانیم جلسات مفیدتری در راستای نیاز فرهنگی شهرستان برگزار کنیم و سرفصل های برنامه سال آینده را با رویکرد فرهنگی ببندیم.
حجت الاسلام اسماعیلی با انتقاد از برخی مسایل پیش آمده در شهرستان اظهار کرد: من اجازه نخواهم داد جلسات ما به جای نقادی به پرخاشگری منجر شود، ما مخالف برگزاری کنگره و یادواره شهدا نیستیم زیرا عظیم تر و والاتر و بالاتر از شهدا و خانواده آنان نداریم لیکن باید به گونه ای برنامه ریزی شود که این جلسات محترمانه و در زمان مقتضی اجرا شود.
امام جمعه گلپایگان تصریح کرد: در راستای برگزاری جلسات، کنگره ها، یادواره ها و در جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدای گرانقدر و خانواده های معظم آنان نباید به گونه ای کار صورت گیرد که مسئولین ارشد شهرستان از برگزاری آن بی اطلاع و علیرغم اینکه سخنران دعوت شده به این جلسه از مقامات کشوری بود بدون هماهنگی و تمهیدات لازم از سوی مراجع ذیربط برنامه ریزی انجام شود چنانکه در سال گذشته برنامه ریزی منظمی در این راستا بدون هیچ مشکل اساسی برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه روز گذشته سخنران کشوری در نماز جمعه و سقاخانه حضرت ابوالفضل (ع) علیرغم اینکه تندترین نقدها را نسبت به برخی مسایل داشت ولی بی احترامی و بی حرمتی نکرد، افزود: حرف ما این است اگر واقعا قرار است کاری انجام دهیم مبانی اعتقادی را تقویت و با بداخلاقی کار را خراب نکنیم.
نماینده ولی فقیه در گلپایگان در پایان با تأکید بر اینکه برخی سخنرانان از شهرهای دیگر در این شهرستان موجبات نارضایتی و ایجاد معضل می کنند، بیان داشت: سخنرانی ها باید در شهرستان به صورت هماهنگ شده عمل شود تا هیچ بازتاب منفی نداشته و موجب پراکندگی و دودستگی در فضای شهرستان نشود.
فقه پویا، گذار از مسایل سنتی به مدرنیزه را با فتاوی و استفتائات جدید حل می کند
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی وردنجانی رئیس دادگستری گلپایگان با اشاره به افزایش 15 درصدی آسیب های اجتماعی بنا به اظهار منابع ذیربط بیان داشت: آسیب های اجتماعی با یکسری از مسایل سبقه فرهنگی به نوعی ریشه در پرونده های دادگستری دارد و اولویت دادگستری در راستای فرهنگ عمومی شهرستان در این آسیب ها خلاصه می شود.
وی با بیان اینکه در جامعه دینی ما مرحله گذار از سنتی به مدرنیزه در تضاد است، افزود: فقه پویا که حضرت امام خمینی (ره) بر آن تأکید داشت گذار از مسایل سنتی به مدرنیزه را با فتاوی و استفتائات جدید حل می کند و برخی از آنها قابل حل نبوده و از ضروریات دین است که باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد

رئیس دادگستری گلپایگان با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: در راستای برنامه ریزی شورای فرهنگ عمومی شهرستان مواردی را که بیشتر اولویت ها در مراجعات دادگستری و امور شهرستان مورد پیشنهاد است عبارتند از: بررسی راهکارهای فرهنگی عفاف و حجاب- بررسی راهکارهای فرهنگ ایثار و گذشت و اصلاح ذات البین- اصلاح شیوه های مداحی در مجالس ائمه (ع) و ترحیم- بررسی راهکارهای اصلاح الگوی مصرف- ساماندهی جشن های شعبانیه- ساخت تندیس و مجسمه مشاهیر- فعال شدن کارگروه های تخصصی مشورتی و پژوهشی زیر نظر شورا- آسیب شناسی برنامه های نوروزی از بُعد فرهنگی- بررسی موضوع استفاده از ابزار موسیقی در مساجد- اختلاط دختر و پسر در برخی مدارس شهرستان- تقویت فرهنگ خانواده ایرانی اسلامی و بررسی مؤلفه ها- بررسی علل خشونت های اجتماعی- بررسی معضل دختران و زنان ساپورت پوش- زنان و دختران فراری- بررسی نداشتن سرپناه (مسکن)- تقویت مراکز پرورش مشاوره ای مفید و کارآمد در مدارس- تقویت و ترویج فرهنگ صحیح ارتباط اقوام با یکدیگر- تقویت و ترویج فرهنگ صحیح ارتباط اسلامی در بین خانواده ها- بررسی علل خیانت زوجین به یکدیگر- طرح برگزاری جلسات مهم در شهرستان و مدعوین و سخنرانانی که قرار است در این جلسات سخنرانی کنند- راهکارهای کنترل گرانفروشی در شهرستان- آسیب شناسی رسانه ای و مطبوعات محلی.
برگزاری هرگونه جلسه بدون هماهنگی و اخذ مجوز از سوی فرمانداری کاری خلاف است
در ادامه حسین فراست فرماندار گلپایگان با بیان اینکه در گذشته مسایل و مشکلات محلی به وسیله ریش سفیدان حل و فصل می شد، اظهار داشت: امروز متأسفانه فرهنگ گذشت از جامعه رخت برکنده و مردم به ویژه جوانان به حریم و حرف ریش سفیدان احترامی قائل نیستند.
وی با بیان گزارشی در راستای برخورد با کسبه و گرانفروشان تصریح کرد: در این راستا هماهنگی صورت گرفته و با توجه به ایام سال نو تشدید برخورد با موارد گرانفروشی انجام خواهد گرفت و در خصوص بحث فعالیت کشتارگاه صنعتی که مربوط به بخش خصوصی است نیز با توجه به غیربهداشتی بودن کشتارگاه سنتی سابق، کشتارگاه صنعتی با هدف تحویل گوشت سالم و بهداشتی فعالیت خود را آغاز کرده و امیدواریم با راهکارهایی که صورت خواهد گرفت بتوان با استفاده از امکانات موجود برای دیگر مراکز و شهرهای اطراف نیز از این مکان بهره برد.
فراست با تأکید بر اینکه در راستای هماهنگی جلسات همیشه خواستار برگزاری آنها بوده لیکن سخنرانان دعوتی باید موقعیت و آرامش شهرستان را مد نظر قرار دهند تا ضمن توجیه مشکلی برای مردم و مسئولین ایجاد نشود.
فرماندار گلپایگان با اشاره به مباحثی که در راستای سخنانش در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده اظهار داشت: منظور من از هیچ کاری نکردم معنایش هیچ کاری انجام نشده نبود و اگر موضوع آرامش را  در شهرستان بیان کردم به لحاظ هماهنگی بین دستگاه ها و مسئولین شهرستان است که شاهد عدم کشمکش ها و تنش سیاسی در آن هستیم که این هم ماحصل هماهنگی های فوق بوده است.
وی با اذعان به اینکه سخنران برخی از مراسم با توهین به دولت موجب بروز عکس العمل و تنش در جامعه می شوند، افزود: در این راستا نیز ما مجبور به عکس العمل بوده و تأکید می شود برگزاری هرگونه جلسه بدون هماهنگی و اخذ مجوز که باید از سوی فرمانداری صورت گیرد کاری خلاف است ضمن اینکه مسئول برگزارکننده و پاسخگوی مسایل بعدی بروز احتمالی جریانات باید مشخص باشد. فراست با تأکید بر اینکه بدون هماهنگی و بی نظمی حریم ها را خدشه دار می کنیم، افزود: برخی بر این باورند که با این اعمال یعنی شکستن حریم ها کار پسندیده ای صورت می دهند به آنها باید گفت تکرار چنین مواردی منجر به شکستن حریم ما در آینده خواهد شد.

فرماندار گلپایگان با اشاره به سخنان پدر یک شهید بزرگوار در راستای برگزاری یادواره شهدا خاطرنشان کرد: برپایی کنگره و یادواره برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام کاری بس بزرگ لیکن با برنامه ریزی، حساب و کتاب و در فواصل طولانی تری انجام گیرد مانند یادواره هایی که سال گذشته در شهرستان برگزار شد تا عدم حضور من مسئول در این جلسات منجر به بدگمانی و شبهه برای خانواده های معظم شهدا و مردم نشود که خدای ناکرده برخی فکر کنند ما به شهدا و خانواده آنها بی توجه هستیم. وی با تشریح جلسات و نشست هایی که به لحاظ برخی مسایل از جمله آنفولانزای پرندگان و ... مسئولین ذیربط از جمله فرماندار درگیر آن است، تصریح کرد: عدم حضور ما در برخی جلسات ممکن است شبهه انگیز و بی تفاوتی مسئولین به راه و مرام شهیدان را با توجه به شرکت در جلسات مختلف انعکاس دهد بدیهی است لزوم برخورداری از یک هماهنگی در برگزاری جلسات فوق امری ضروری و قابل توجه می باشد.

فرماندار گلپایگان در پایان خاطرنشان کرد: من بارها ضمن پذیرش نقد سازنده توام با راهکار استقبال کرده لیکن از تخریب که موجب دلسردی و عدم پیشرفت امور شهرستان می شود گلایه مندم و تأکید می کنم تخریب کار درستی نبوده و می گویم تخریب کنندگان آگاه باشند فردا خود نیز ممکن است مورد عناد قرار گیرند.


شورای فرهنگ عمومی شهرستان از سال 85 تاکنون 35 جلسه با موضوعات معضلات و امور فرهنگی شهرستان داشته است
در ادامه هادی بیاتی دبیر شورای فرهنگ عمومی گلپایگان با اشاره به اینکه سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در راستای برنامه ریزی و اولویت بندی امور فرهنگی در سال آینده تشکیل شده است، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی شهرستان از سال 85 تاکنون با تشکیل 35 جلسه به موضوعات مختلفی در راستای معضلات و امور فرهنگی شهرستان پرداخته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان با تشریح برخی جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان از بدو فعالیت تاکنون به معضلات و آسیب های اجتماعی طلاق، اعتیاد، خودکشی، شناسایی اماکن مذهبی و فرهنگی، ترویج فرهنگ مسجد محوری، افزایش شادی و نشاط اجتماعی، سبک زندگی، ترویج ازدواج آسان و بهینه، سیاست های افزایش جمعیت، راهکارهای تحکیم بنیاد خانواده و فضای مجازی اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه چندتن از اعضای شورای فرهنگ عمومی گلپایگان نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در راستای برنامه های آتی این شورا به سمع و نظر حضار رساندند.

می دانید چهارشنبه سوری یعنی چهارشنبه سوزی
سالهاست رسم بر این است که در روز سه شنبه آخر سال یعنی شب آن بنام چهارشنبه سوری مرسوم شده که باید به دلیل بروز رفتارهای ناهنجار از سوی برخی افراد آن را چهارشنبه سوزی نام نهاد.
برگزاری این سنت برای مردم کشورمان به صورت عادت درآمده است که طبق آیین باستان دراین روز آتش بزرگی روشن می شد و تا صبح قبل از طلوع خورشید روشن نگه داشته می شد این آتش اغلب همزمان با غروب خورشید توسط مردم روشن می شد اما در سالهای اخیر شکل چهارشنبه سوری هایمان تغییر کرده و جشن تبدیل به آتش سوزی و جنگ های خیابانی شده است مشاهده می کنید کپسولی و بمب و اکلیل و سرنج و اشیاء دست ساز بلای جان خانواده ها شده و جای آن که آخرین روزهای سال را با خوشی و تندرستی بگذرانند دو هفته کامل استرس و دلهره دارند زیرا می ترسند فرزندشان سالم از خانه بیرون برود اما سالم برنگردد در این زمان فرقی ندارد از افراد سازنده این بمب ها باشی یا عابر در هر دو صورت ممکن است از آسیب دیدگان یک حادثه شوید چه بسیار افرادی که فقط در این روز می خواستند از کنارجنگ های میدانی و خیابانی عبور کنند مانند پیرمرد یا پیر زنی که دچار بیماری قلبی و یا بیمارانی که در بستر با درد و رنج دست و پنجه نرم می کنند همین انفجار و صداهای ناهنجار باعث سکته قلبی آنان می شود یا ناتوانی که عصا زنان در این شب می خواهد به منزل خود برود و یا آن پسر بچه ای که پدر و مادرچشم انتظار برگشت او هستند و یا کارگری که از سپیده صبح سر کار رفته تا لقمه نانی بخور و نمیر برای خود و خانواده تهیه یا همان رفتگر محترم و عزیز که شبانه روز جاروب به دست برای نظافت خیابان و کوچه ها تلاش می کند هیچ تفاوتی ندارد و همین رفتگر باید تا پاسی از شب بماند و نتیجه آتش روشن کردن را دوباره تمیز و به حالت اول باز گرداند اما باید گفت همه این ها باعث از دست دادن چشم ها – پاها – دستهایشان و یا منجر به مرگشان شده است با وجود آنکه این روزها هنوز هم نرسیده ولی هر چه نزدیک تر می شود حوادث مربوط به آن بیشتر می شود آیا این فکر را کرده اید که با روشن کردن آتش صحنه های دلخراشی را برای خود و دیگران به وجود خواهید آورد آیا این را می توان لذت و جشن گفت یا باید خودسوزی و چهارشنبه سوزی نامید زیرا برای یک لحظه خوشی باید توان یک عمر پشیمانی آن را بدهید که قابل جبران نمی شود چون حادثه ای را به وجود آورده اید که باید پای آن و هر لحظه که به فکر می افتید یک عمر بسوزید اما کدام سوزنده تر است لکن این روزها نیروی انتظامی هم در آستانه آخرین چهارشنبه سال هر ساله اعلام می دارد وتذکرات لازم را می دهد که مواظب اینگونه رفتار‌ها و کردارهای غیر عاقلانه باشید چون همه ساله شاهد گزارش های زیادی از نقص عضو افراد – مرگ های فجیع هستیم که فقط در اثر غفلت رخ می دهد آمارها نشان می دهد بیشترین قربانیان چهارشنبه سوزی – کودکان و نوجوانان هستند از کودکان و نوجوانان خود مراقب کنید تا باعث بروز فجایع دلخراش و غیر قابل جبران نشوند بیایید فرزندان خود را از خطرات مواد منفجره و آتش آگاه کرده و آنان را از بازی با چنین مواد برحذر دارید تا ان شاء ا... سالی سرشار از خوشی و تندرستی  و صحت و سلامت برگزار نمایید.                                  
                    به قلم سید عطاء عبدالمنافی

 
واپسین روزهای سال 95 در حال سپری شدن است و گفتار ما مربوط به عید است کلمه ای که هم در قرآن مکرر آمده و هم در عرب و عجم و ایرانی و قدیم و جدید هست کلمه تبریک است. مبارک باشد تبریک یعنی چه؟ تبریک از برکت است برکت یعنی خیر زیاد. قدیم که لوله کشی نبود در لوله ها یک منبع آب بود آب درون آن می رفت و ذخیره می شد محل ذخیره آب را برکه می گفتند برکه محل آب است که آب خیر و برکت و همه چیز است ما چطور عیدمان را مبارک کنیم؟ لباس شیک بپوشیم و دیدار و بازدید و دیده بوسی همه برکت است؟ میخواهم مصادیق برکت را بنویسم که بیاییم همه برکت عیدمان را نسبت به یکدیگر بیشتر کنیم از اینجا شروع کنم ببینید در هر فامیلی چند نفر پولدار هستند چند نفر فقیر هستند و چند نفره هم متوسط می باشند که البته اکثرا متوسط می باشند در یک فامیل صد نفره شاید پنجاه نفر پولدار هستند پس بیائید همت کنیم و با دست در دست همدیگر این ماشین های قوی، ماشین های ضعیف را بکسل کنند یعنی آن تعداد پولدارها عید که دور هم جمع می شوند در یک اتاق دور از چشم فقرا جمع شوند و بگویند ببین در این صد تا فامیل وضع ما پنج نفر خوب است بیاییم جهیزیه دختر فلانی را مهیا کنیم. فلانی که پسر دارد نمی تواند این ها را داماد کند انگار پسر خودمان است هر کدام مبلغی روی هم بگذارید و به آنان کمک کنیم چند خانواده که بی سرپرست هستند در این شب عیدی مبلغی را در حد توان به آنها بدهیم این یک کار خوبی است و خدا پسند که باید گفت عید مبارک می شود دلی را شاد کنیم بدانید یقینا خدا دلتان را شاد می کند این برکت است وگرنه آجیل خوردن که همه دنیا آجیل می خورند باید یک کار جدید و نو بکنیم که بعد از ملاقات عید نوروز اگر فامیلی یک گره باز کرده باشد ببینید چند گره مستمندان در این ایام عید باز می شود حال ببینید با دست در دست همدیگر دادن ما باید  مشکلات قوم و خویش خود را حل کنیم و باری از دوش آنان در این وضعیت بحرانی و معضل اقتصادی که هست<، برداریم. چون اگر خودمان به فکر اینها نباشیم کسی به فکر آنان و حتی فکر ما و جامعه مان نیست.
 در آستانه عید نوروز خواهید دید که چقدر افراد دچار مشکل و با نداری روی خود را با سیلی سرخ نگه داشته و آبرو داری می کنند و زندگی را با هزاران مشقت می گذراند. بیائید با این دعای یا مقلب القلوب و الابصار و یا مدبر الیل و النهار .... این آغاز دعا که همه ما ایرانیان در لحظات تحویل سال نو با خودمان زمزمه می کنیم و از خدای متعال می خواهیم که تقدیر و حال ما را در این عید سال به بهترین شکل ممکن رقم بزند و با کمک به همنوع خود عید را میمون و مبارک کنیم از برکت الهی بهره مند شده و مورد لطف و احسان پروردگار قرار بگیریم و یک سنت حسنه ای را پایه ریزی کرده و به عنوان آثار صالحات و باقیات از خود به یادگار باقی بگذاریم تا برای دیگران هم  سرمشق باشد و اینگونه عید یکدیگر را مبارک و تبرک کنیم. ان شاء ا....
عید ما روزی بود کز                 فقر آثاری نباشد       
      به قلم سید عطاء عبدالمنافی

                                                            
عملکرد 3 ساله دولت در شهرستان بر کسی پوشیده نیست
حسین فراست فرماندار شهرستان گلپایگان در حاشیه دومین جلسه ستاد نوروزی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه طبق روال سالهای گذشته شهرستان گلپایگان با برنامه ریزی های انجام گرفته و تمهیدات لازم و مورد نیاز برای استقبال از سال نو و مسافرین محترم که از اقصی نقاط کشور وارد آن می شود آمادگی مطلوب را دارد، افزود: با کنترلی که از سوی ادارات مختلف از جمله اداره صنعت، معدن و تجارت در راستای نظارت بر عرضه کالا و خدمات از ابتدای اسفند ماه سالجاری تا 12 فروردین صورت می گیرد و همکاری که اصناف در این زمینه خواهند کرد نیازی به تشکیل نمایشگاه بهاره دیده نشد و کسبه هم قول مساعد در جهت کاهش 10 الی 15 درصدی قیمت بر اجناس مورد نیاز مردم شهرستان در این ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز داده اند.
فرماندار شهرستان با اشاره به همکاری برخی مراکز فروش مواد غذایی، پوشاک و خشکبار در جهت عرضه محصولات با حداقل سود افزود: برای مصرف ایام نوروز همشهریان محترم تدارک 35 تن برنج خارجی به قیمت 38000  ریال، 50 تن شکر با قیمت 28500 ریال و 5 تن گوشت مرغ به قیمت 57500 ریال دیده شده است که در برخی از فروشگاه های سطح شهرستان به فروش می رسد و برای میوه شب عید و ایام نوروز نیز که زیر نظر جهاد کشاورزی عرضه خواهد شد بالغ بر 60 تن پرتقال و 40 تن سیب درختی برای توزیع این ایام در نظر گرفته شده است.
حسین فراست با تاکید بر اینکه اقدامات لازم در جهت کشیک تعمیرگاه های خودرویی، نانوایی ها، و دیگر مراکز خدماتی و بهداشتی و درمانی شده است تصریح کرد: توصیه ای که به همشهریان عزیز می شود اینکه سعی کنند اقدام و مواد مورد نیاز خود را از اجناس تولید داخلی کشور تهیه کنند تا در جهت رونق تولید و اشتغال پایدار قدم برداشته شود.
نماینده ارشد دولت در شهرستان از آمادگی دستگاه های ذیربط در جهت اسکان میهمانان نوروزی در شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: با توجه به آمادگی مهمانسراهای سطح شهرستان در ارگ تاریخی گوگد، جهانگردی و مهمانپذیری های دیگر با گنجایش بیش از 200 نفر و 5 مدرسه با گنجایش 300 نفر مشکلی در ارتباط با اسکان مسافران غیر بومی نخواهیم داشت.
وی با اشاره به استفاده برخی مسافران از چادر برای اسکان اظهار داشت: برای این منظور پارک هفده تن در نظر گرفته شده است افزود: در جهت پاسخگویی به مشکلات و مسائل مربوط به ایام تعطیلات با توجه به اینکه در ایام نام نویسی انتخابات شوراها قرار دادیم و فرمانداری و دیگر دستگاه های ذیربط در این ایام فعال و آماده پاسخگویی به مراجعین خواهند بود.
فرماندار در ادامه به آمادگی پایگاه های امداد در ورودی های شهرستان اشاره و بیان داشت: در محل پایگاه های هلال احمر مستقر در ورودی های شهرستان به منظور رفع خستگی رانندگان و مسافران تمهیداتی فراهم شده و ضمن خوشامد گویی به آنان و ارائه نقشه و بسته های فرهنگی، اقداماتی در جهت ارزیابی فشار خون و دیگر مراتب در این مکان ها ارائه خواهد شد همچنین خودروهای امدادی در فواصل معین جاده های ارتباطی جهت امداد رسانی مستقر خواهند بود.
حسین فراست ضمن قدردانی از همکاری تمامی ارگانها و رسانه ها در امر کمک و اطلاع رسانی و انتقاد نسب به برخی سیاه نمایی ها توسط پاره ای از افراد که با اهداف خاص به دنبال رسیدن به امیال سیاسی خود هستند اظهار کرد: به شکرانه الهی در شهرستانی خدمت می کنیم که دارای مردمی فهیم و با فرهنگ بوده و عملکرد مسئولین برای آنان روشن و نمودار است بی شک آنچه در بروز این رویداد های حاشیه ای در سطح شهرستان با هدف تخریب جایگاه مدیریت کلان رخ می دهد با حضور پر رنگ مردم در صحنه های مختلف کمرنگ و بی اثر خواهد ماند.
وی تصریح کرد: در راستای عملکرد 3 ساله دولت در شهرستان با توجه به اقدامات بسیار چشمگیری که در بهره برداری از پروژه های مختلف عمرانی و خدماتی شده است که بر کسی پوشیده نیست و پیگیری های متوالی و متعددی از سوی مسئولین بویژه امام جمعه محترم نماینده تلاشگر و دیگر مدیریت ها صورت می گیرد که نتیجه آن بهره برداری از آنها و تامین انتظارات مردم در این برهه از موقعیت نه چندان خوب اقتصادی هستیم که تمامی این تلاشها قابل تقدیر است.
فرماندار شهرستان با ارائه گزارشی در راستای پیگیری های متعدد در امور زیر بنایی و اجرا و بهره برداری پروژه های شهرستان یکی از رموز موفقیت را در حصول این اقدامات تفاهم و همدلی بین مسئولین شهرستان ذکر کرد و یاد آور شد: فرمانداری شهرستان در تمامی زمینه های امور جاری شهرستان حتی مواردی که مربوط به بخش های غیر دولتی بوده است سعی و تلاش رفاه، آسایش و تامین انتظارات به حق مردمی است که از سالهای گذشته چشم انتظار داشتن شهرستانی به دور از مشکلات و نابسامانی ها هستند.


فرماندار در راستای بخشی از اقدامات و پیگیریهای صورت گرفته در شهرستان به دوبانده شدن محور خوانسار-گلپایگان با نصب پل و بهسازی مسیر با اعتبار  7 میلیارد تومان، دوبانده شدن محور موته-گلپایگان با اعتبار 18میلیارد تومان، محور گلپایگان- خمین با اعتبار12  میلیارد تومان اشاره و تصریح کرد:  برای پروژه تصفیه خانه یکی از پروژه‌های مهم شهرستان است و در سال جاری با حمایت و پیگیری نماینده شهرستان به اتمام رسید بالغ بر8 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است و مردم از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.
وی ضمن تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب شرب شهری و عدم استفاده از آن در آبیاری درختکاری و هدررفت آب، گفت: تصفیه هر لیتر آب هزینه زیادی در بردارد.
فراست با اشاره به اینکه پروژه لوله‌گذاری آب از محل تصفیه‌خانه به شهر گلشهر با اعتبار 3 میلیارد تومان در حال انجام است، افزود: سال آینده این پروژه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پروژه آب از محل تصفیه‌خانه به12 روستای شهرستان با اعتبار یک میلیارد تومان در سال جاری انجام شده است ودر حال حاضر این 12 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.
حسین فراست با قدردانی از مدیریت گاز شهرستان گلپایگان، افزود: گازرسانی به منطقه صنعتی شهرستان با اعتباری بالغ بر5/?2 میلیارد تومان انجام شده است و همچنین 2 میلیارد تومان برای روشنایی شرکت‌های صنعتی سعیدآباد هزینه شده است،
وی ضمن قدردانی از نماینده شهرستان در جذب اعتبار برای کابلی شدن برق گلپایگان که تنها شهرستانی است که این اقدام در آن انجام شده است، عنوان کرد: اجرای فیبر نوری از سوی مخابرات شهرستان در حال انجام است.
فراست با تشریح پروژه‌های بهداشت و درمان گلپایگان تصریح کرد: 12 پروژه در زمینه زیرساخت بهداشت و درمان شهرستان در طول 2 سال اخیر با تلاش مدیر شبکه بهداشت و با کمک خیران و اعتبارات طرح تحول سلامت انجام شده است و دستگاه سی تی اسکن 16  اسلاید که به تازگی از سوی وزارت بهداشت به شهرستان آورده شده است در استان، پس از بیمارستان الزهرا(س) اصفهان در بیمارستان امام حسین(ع) گلپایگان نصب شده است.
وی با بیان اینکه: در سال جاری اعتبارات تملک دارایی برای ادارات شهرستان8 میلیارد تومان بوده که 50 درصد آن اختصاص داده شده است، تصریح نمود: اشتغال‌زایی در روستاها از شرایط لازم برای ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است و در این راستا از اعتبارات تملک دارایی سال آینده 10 میلیارد تومان  برای روستاها در نظر گرفته شده است که انشاا... اجرایی شود.
وی در پایان با اشاره به اظهار نظرهای به دور از واقعیت برخی افراد و فرصت طلبانی که به دنبال جایگاه و مقام در شهرستان هستند اظهار داشت: امروز دیگر نمی توان با استفاده از برخی الفاظ و بیان جملات کلاسیک که سرانجامی جز تفرقه و نفاق ندارد مردمی را که از بالاترین فرهنگ و سبقه دینی و دینداری بهره مند بوده اند را فریب داد تا به امیال و مقاصد خود رسید


راه اندازی اولین اقامتگاه بوم گردی گلپایگان
مهدی نوبخت در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: در ایام نوروز به دنبال ثبت ملی کباب گلپایگان هستیم حیف است که کیفیت آن زیر سوال برود.
  وی از راه اندازی اولین اقامتگاه بوم گردی شهرستان در حسن حافظ خبر داد و گفت: پارک ??تن به عنوان محل اسکان اضطراری مسافران در نظر گرفته شده است.
همچنین ایستگاه سلامت و امنیت جاده ای از موضوعات مهمی است که اگر در ورودی های  گلپایگان از سمت خمین و  گلشهر راه اندازی شود بسیاری از مشکلات تصادفات به حداقل می رسد که هنوز اجرایی نشده است
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گلپایگان در رابطه با خانه مسافرگفت: در شهر اصفهان و کاشان این طرح اجرایی شده است و در گلپایگان نیز فردی انتخاب و مقرر شده است چند تا از خانه هایی که خودش اجاره کرده است تجهیز کند و پس از کدگذاری آن را به اماکن و دستگاه های مرتبط معرفی کنیم.
نوبخت افزود: در ایام نوروز در ارگ تاریخی گوگد، محوطه مناره سلجوقی و پارک جنگلی  نمایشگاه صنایع دستی دائر است همچنین امسال اماکن پر بازدید شهرستان  بیمه خواهند بود
همچنین رییس جمعیت هلال احمر شهرستان در رابطه با ایستگاه ایمنی سلامت خاطر نشان کرد: این موضوع بحث بسیار وسیعی است و پلیس راه، نیروی انتظامی، راهداری، اورژانس و تمام دستگاه های امدادی باید در ایستگاه ایمنی و سلامت مشارکت داشته باشند.
حمیدرضا کریمیان اضافه کرد: هرساله پست ایمنی و راهنمایی مسافران نوروزی را داشته ایم که هنوز اعتبار آن تخصیص داده نشده و یا در هاله ای از ابهام است و همین پست هایی راهم که قبلا راه می انداختیم دچار مشکل است.


وی یادآورشد: پست های ایمنی که هرساله دائر کرده ایم و امسال نیز اجراخواهیم کرد با دستورالعمل ایستگاه ایمنی سلامت متفاوت است، براساس قوانین باید هر دستگاه یک نماینده در ایستگاه ها داشته باشند و یک کار مشارکتی است.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گفت: هدف از دائر کردن ایستگاه های ایمنی سلامت این است که مسافران قبل از رسیدن به مقصد، در جاده محلی برای استراحت داشته باشند اما مکانی که در اختیار داریم فضای مناسب این کار را ندارد. اکنون آن چیزی که دائر خواهیم کرد پست ایمنی و راهنمایی مسافران نوروزی است که مدت زمان فعالیت آن ?? ساعت است و اقدام به توزیع نقشه، بروشور، تست قند و فشار خون خواهد کرد.

                                                           

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان اصفهان:
رویکرد دفتر امور بانوان استان توانمندسازی و توان افزایی زنان است
رضوان زمانی//در حاشیه برگزاری ششمین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان گلپایگان که با حضور دکتر سهیلا اثنی عشران مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان فرماندار گلپایگان و اعضای کمیسیون بانوان در محل کتابخانه آیت ا... محمدی، صورت گرفت، دکتر اثنی عشران با بیان اینکه رویکرد دفتر امور بانوان استان توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توان افزایی آنان است، اظهار داشت: این دفتر سرمایه گذاری خود را در چهار حوزه سلامت زنان شامل جسمی، روانی، اجتماعی و مذهبی پایه گذاری کرده است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سامانه بانک اطلاعاتی زنان شاغل در استان اصفهان هفته جاری با حضور خانم ملاوردی معاون امور بانوان رئیس جمهور، رونمایی شد، تصریح کرد: اطلاعات در زمینه های شناسایی زنان شاغل، بررسی آمار مربوط به حوزه زنان و توانمندی های آنان و شناسایی مراکز مربوط به حقوق شهروندی حوزه زنان در این سامانه وارد می شود. وی با اشاره به مبنای آموزش حقوق شهروندی به بانوان اظهار کرد: در این راستا رویکرد امور بانوان آشنایی زنان به حقوق خود است که در قانون اساسی فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد موجود مورد بررسی قرار گرفته و وظیفه مسئول امور بانوان و خانواده استانداری تسری، جریان سازی و آموزش آنان است که از حدود دو ماه قبل تاکنون دستورالعمل آن برای فرایند امور اجرایی شده است.
وی با اشاره به مسئولین کارگروه های آموزش شهروندی و تأکید بر شرح وظایف آنان بیان داشت: یکی از اهداف مشترک آنها آموزش و رسیدگی به مسایل و مشکلات زنان، توانمندسازی آنان حول و حوش خانواده که در هر شهرستان یک نفر به عنوان مشاور فرماندار به عنوان نماینده دفتر امور بانوان و خانواده استان فعالیت دارد.
دکتر اثنی عشران در پایان با اشاره به اینکه بودجه امسال زمینه توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان تعداد 375 نفر از طریق سمن ها می باشد، افزود: بانوان آموزش دیده از طریق سمن ها در دو مرحله شامل 20 نفر خواهد بود که در نهایت این افراد 375 نفر انتخابی را آموزش خواهند داد.
زنان سهم مهمی در تولید اقتصاد، دانش، تربیت، انسجام و خانواده و زیرساخت های نیروی انسانی جامعه دارند
حسین فراست فرماندار گلپایگان نیز در ششمین جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، اظهار داشت: زنان سهم مهمی در تولید اقتصاد، دانش، تربیت، انسجام و خانواده و زیرساخت های نیروی انسانی جامعه دارند و از این جهت اهمیت بسزایی دارند و علیرغم اینکه انقلاب ما فرهنگی بود اما شاید در بسیاری از مسایل از آنان غافل بودیم.
وی افزود: اگر انقلاب را به چهار دهه دسته بندی کنیم هم اکنون در دهه چهارم انقلاب هستیم که متأسفانه به لحاظ بروز خیلی از مسایل از جمله جنگ، تحریم ها، سیاسی و جناحی در داخل کشور و بروز مسایل تروریست های اسلام نما در خارج و همسایگی ما منجر به فاصله گیری ما از مسایل مهمی از جمله بانوان شد.
فرماندار گلپایگان با تشریح موقعیت کشور به لحاظ برخی از مسایل فرهنگی اظهار داشت: غفلت ما موجب حرکت های دشمن و هجوم آنان به زیربناهای اجتماعی شد که در نهایت به دلیل سرگرم بودن ما در رسیدگی به امور اصلی، منجر به معضلاتی در کشور گردید.
فراست با تأکید بر اینکه امروز ما زمان را از دست داده ایم، افزود: اگر امروز بخواهیم کارهای عقب افتاده و اموری که طی چند سال گذشته مورد غفلت واقع شده را انجام دهیم با توجه به مشکلات روز و ضعف در مدیریت های انسانی، علمی و مالی قادر نخواهیم بود زیرا دشمن در این امور سرمایه گذاری کرده و خوب هم بهره مند شده است.


فرماندار گلپایگان با اشاره به موقعیت حجاب بانوان این شهرستان در پیش از انقلاب، تصریح کرد: ما در دوران قبل از انقلاب بی حجابی موجود امروز جامعه را نداشتیم و فشارهای رژیم طاغوت نتوانست در عقیده و ایمان این مردم خلل وارد کند و حتی نسبت به جلوگیری از فعالیت سینما با موجودیت آنها در شهرهای اطراف یکی از نمودهای تدین و اشرافیت مردم این خطه در آن دوران بود.a
وی با بیان اینکه امروز ناهنجاری های اجتماعی (بدحجابی) در جامعه این شهرستان کوچک هم زیاد شده است، افزود: امروز یا به علت غفلت یا گمراهی دچار این گرفتاری و وضعیت خجل آور در بحث حجاب و ... شده ایم که این امور را با آیین نامه، بخش نامه و دستورالعمل نمی توان برطرف کرد و نیاز به ساز و کارهای لازم از جمله منابع مالی با توجه به پر بودن دست دشمن دارد.
فراست در پایان با اشاره به اینکه به جای مبارزه با تکنولوژی باید مشاوره و مقابله با آن را مد نظر قرار دهیم، خطاب به مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری استان اصفهان اظهار داشت: نمی دانم در مرکز استان هم در این خصوص بودجه و اعتبار لازم صرف نمی گردد یا اینکه فقط شهرستان ها از این اعتبارات در راستای برنامه ریزی محروم هستند لذا از دکتر اثنی عشران درخواست داریم در این خصوص همراهی و مساعدت لازم با امور بانوان شهرستان را مد نظر قرار دهند.

                                                                

 تشکیل کارگروه‌ برای انجمن مفاخر گلپایگان لازم و ضروری است
حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیلی  در نخستین جلسه انجمن آثار و مفاخر شهرستان اظهار داشت: تشکیل کارگروه‌ برای انجمن  مفاخرگلپایگان لازم و ضروری است و در این زمینه باید بستر سازی انجام شود و نتیجه آن در جلسه شورای فرهنگ عمومی ارایه شود.
وی با بیان اینکه باید  مفاخرو علمای شهرستان که در قرن‌های گذشته در شهرستان زندگی می‌کردند شناسایی شوند، گفت: برگزاری کنگره آیت الله گلپایگانی و پخش مستند مرحوم سیدالجلال گلپایگانی یک اقدام بزرگ در شناخت و معرفی این بزرگان برای نسل های آینده سراسر کشور بوده است، باید در زمینه شناسایی و معرفی مفاخیر و علمای بزرگ بیشتر کار شود.
امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه دیوان نجیب الدین گلپایگانی توسط یک فرد کرمانی مکتوب شده است اما برای مردم و جوانان نا آشنا و گمنام است، اذعان داشت: یکی از آسیب های بزرگ در شهرستان سطحی نگری است که در کارها به صورت عمیق و ریشه ای نگاه نمی‌شود و گاهی برخی اعتراض نیز می‌کنند.
اسماعیلی تأکید کرد: اصالت گلپایگان به معرفی بزرگان اهل دین و دیانت، فقاهت و ادب و فرهنگ این شهرستان برمی گردد و همین سبب وحدت و همگرایی است.
وی با بیان اینکه تاکنون 300 مفاخر در شهرستان شناسایی شدند که متأسفانه بسیاری از این مفاخر در لابه لای تاریخ گمنام مانده اند، گفت: متأسفانه برخی بزرگان و مفاخر در قرنهای گذشته از شهرستان مهاجرت کردند که جای سوال دارد که چرا باید این مفاخر در شهرستان های دیگر دفن شوند مقبره علما و مفاخر در شهرستان یک فرهنگ سازی برای آیندگان است. اسماعیلی با بیان اینکه با تلاش انجام شده مکانی در جوار گلزار شهدای گلپایگان برای مقبره علما و مفاخر شهرستان در نظر گرفته شده است، گفتَ: شهدا از مفاخر و ایثارگران این خطه هستند و مزار شهدا و نوشته های روی مزار مهمترین اثر مستند و ماندگار تاریخ انقلاب اسلامی در کشور است.
در ادامه هادی بیاتی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلپایگان اظهارداشت: امروز نخستین جلسه آثار و مفاخر شهرستان است که با هدف هماهنگی فی ما بین دستگاه‌های فرهنگی در شناسایی چهره‌های برجسته مفاخرادبی و فرهنگی شهرستان ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه شناسایی آثار و مفاخر شهرستان ضرورت دارد، گفت: برخی علمای در قرن 12 در شهرستان زندگی می کردند که نام آنان برای مردم و مسؤولان گمنام است.
تلاش شورای فرهنگ عمومی در شناسایی مفاخر و مشاهیر
در ادامه حجت الاسلام سید علی موسوی امام جمعه گلشهر اظهارداشت: باید تلاش شود که آثار و مفاخر شهرستان شناسایی و به نسلهای آینده معرفی شود و در این راستا تلاش شورای فرهنگ عمومی شهرستان  برای معرفی مفاخر شهرستان موثر و مفید است.
وی با تأکید به برنامه ریزی‌های منسجم و مدون برای معرفی مفاخر افزود: امیدواریم در شهرستان نسبت به معرفی مفاخر گام‌های اثرگذار برداشته شود چون اصالت هر شهرستان به گذشته آن شهر بر می‌گردد و از این اقدام و تلاش امام جمعه گلپایگان قدردانی می‌کنم.

                                                       
دانش آموزان دارای استعدادهای سرشار از رشد و شکوفایی زیادی هستند
حجت الاسلام محمدرضا اسماعیلی در آیین زنگ نیکوکاری که در آموزشگاه آموزشگاه آیت الله غفاری گلپایگان برگزار شد، اظهار داشت: جشن نیکوکاری در مدارس گامی اساسی در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری است گرچه این کمک ممکن اندک باشد اما نزد خداوند بزرگ است.
وی تصریح کرد: دانش آموزان دارای استعدادهای سرشار از رشد و شکوفایی زیادی هستند  که برای رسیدن به موفقیت نیازمند به امکانات هستند.
در ادامه عباس‌علی لچینانی- مدیر کمیته امداد گلپایگان اظهارداشت: برگزاری یک روز جشن نیکوکاری و عاطفه ها درمدارس حس نوع دوستی و فرهنگ انفاق را بین  دانش آموزان نهادینه می‌کند.
وی تصریح کرد: امسال جشن نیکوکاری در روز 18 استفند ماه در سطح مدارس شهرستان، روز 19 اسفند در 3 پایگاه شهر گلپایگان و در روز جمعه 20  اسنفد ماه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در مصلای نماز جمعه آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.
مدیر کمیته امداد گلپایگان خاطرنشان کرد: افزود: سال گذشته در جشن نیکوکاری مبلغ 230 تومان جمع‌آوری شده است.
وی افزود:  کمک‌های جمع آوری شده در جشن نیکوکاری برای توزیع بین دانش‌آموزان نیازمند و تحت حمایت کمیته امداد تحویل آموزش و پرورش می‌شود

                                                              
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلپایگان:
فراگیری آموزش و تأمین ابزار کار جایگزین مستمری به مددجویان  می شود.
 رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلپایگان گفت: با برنامه ریزی های انجام گرفته کمیته امداد از سال جاری مثابه سال های گذشته افراد را تحت حمایت مستمری بگیر قرار نداده بلکه با فراگیری آموزش به آنان و تأمین ابزار کار شرایط فعالیت آنان را در زمینه های اقتصادی و درآمدزایی فراهم خواهد کرد.
رضوان زمانی// عباسعلی لچینانی رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلپایگان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان که در محل این اداره صورت گرفت، با بیان گزارشی در راستای عملکرد 11 ماهه کمیته امداد به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد، اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان اولین نهاد اجرایی پس از انقلاب به دستور حضرت امام خمینی (ره) به واسطه بینش وسیع ایشان نسبت به محرومان جامعه تأسیس شد.
وی افزود: کسانی که در تشکیل کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) در سال 57 فعالیت داشتند، پیش از انقلاب نیز بحث امداد به محرومین را از سال 42 به صورت تشکیلاتی برعهده داشتند و بعد از 14 اسفند سال 57 و فعالیت کمیته امداد در سراسر کشور در خدمت رسانی به ساکنین مناطق محروم ذائقه انقلاب را نیز نصیب این اقشار کردند و در امر مدرسه سازی، مسجد سازی و کمک به محرومین خدمات ارزنده ای تاکنون ارائه کرده اند.
رئیس کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) گلپایگان با اشاره به اینکه وظیفه کمیته امداد مدیریت فقر و تأمین نیازمندی اقشار مختلف جامعه است، تصریح کرد: کمیته امداد همواره از گذشته تاکنون با بهره مندی از ایثار و نیکوکاری مردم در راه فقرزدایی از جامعه پیشگام بوده و در خدمت به محرومین با رسته و دسته های مختلف زنان سرپرست خانوار افراد از کارافتاده، کودکان بی سرپرست و ایتام را مشمول خدمات خود قرار می دهد.
لچینانی با اشاره به اینکه هم اکنون نزدیک سه هزار و 557 خانوار تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام (ره) شهرستان گلپایگان می باشند، افزود: نیمی از جمعیت تحت حمایت و مددجوی کمیته امداد در شهرستان گلپایگان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از امداد خدمات مختلف بهره مند می شوند.
وی با اذعان به اینکه در آستانه جشن نیکوکاری با هدف اشاعه فرهنگ انفاق و استفاده از توان دانش آموزان در مدارس که امسال برای دومین بار این امر در تمامی مدارس شهرستان صورت خواهد گرفت، موجب تمرین فرهنگ انفاق و آشنایی دانش آموزان با حس همدوستی و کمک به همنوع صورت می گیرد که مهمترین رسالت کمیته امداد است.
رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) گلپایگان افزود: رسالت دوم ما در برگزاری جشن نیکوکاری جذب درآمد در راستای کمک به محرومین جامعه است که در فرصت های مختلف از جمله جشن عاطفه ها در آغاز سال تحصیلی و جشن نیکوکاری آخر سال در هفته احسان و نیکوکاری خواهد بود. لچینانی با اشاره به شعار" بهار، همدلی و شکوه مهربانی" که آغازگر برنامه های جشن نیکوکاری از روز 18 اسفندماه در مدارس با به صدا درآمدن زنگ احسان و نیکوکاری اجرا خواهد شد، بیان داشت: از روز 19 اسفندماه پایگاه های امداد در سه منطقه کمیته امداد، میدان هفده شهریور و میدان فردوسی در سطح شهرستان برپا خواهد بود و در 20 اسفندماه در محل برگزاری نمازهای جمعه شهرستان پایگاه های جشن نیکوکاری به روال سال های گذشته اجرایی می شود.
وی با تقدیر از اعتماد مردم به کمیته امداد که سبب افزایش حمایت های رو به صعود در این نهاد شده است، افزود: مشارکت مردم در حمایت و کمک به کمیته امداد رشد قابل توجهی نسبت به سال های گذشته داشته چنانچه در این خصوص افزایش درآمد در صندوق های صدقات منازل که در سال گذشته بالغ بر 5 میلیارد و 300 میلیون ریال طی یکسال بوده است، در 11 ماهه امسال تاکنون بالغ بر 5 میلیارد و 500 میلیون ریال شده که تا پایان سال این افزایش ها در بحث صندوق های خانگی، صندوق های معابر و سایر کمک های دیگر به بیش از 15 میلیارد ریال خواهد رسید.
رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) گلپایگان با تأکید بر برنامه ریزی ما برای حفظ مردم در کنار خود پایه ریزی اصلاحات از درون آغاز کرده تا با فرایند بحث تکریم ارباب رجوع بتوانیم ارائه خدمات آسان را به مراجعین داشته باشیم، افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر، اصلی ترین کار کمیته امداد امور فرهنگی به انحاء مختلف است که در این راستا آموزش خانواده را در محضر آنان به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب پذیر خواهیم داشت که در این راستا در ابعاد اجتماعی، فرهنگی و کمک به دانش آموزان، دانشجویان، طلاب در حال تحصیل نزدیک به 800 مورد آموزش خانواده برگزار کرده ایم.


لچینانی به اعزام مددجویان به زیارت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از 300 نفر افراد تحت حمایت را به مشهد مقدس اعزام و در طرح امور مذهبی 118 مورد در خانواده ها آموزش پیشگیری از اعتیاد و آموزش به نوعروسان قبل از ازدواج در حوزه سبک و مهارت زندگی داده شده است.
وی کار کمیته امداد پس از امور فرهنگی را تأمین مایحتاج آنان برشمرد و افزود: تمامی افراد تحت حمایت کمیته امداد و خانواده آنان بیمه بوده و این نهاد نگهداری از افراد نیازمند، پیر و سالخورده و هزینه نگهداری آنان را پرداخت می کند همچنین ایتام تحت حمایت طرح اکرام ایتام که در این راستا استقبال ویژه ای از سوی حامیان این افراد صورت گرفته و از حسنه ترین واحدهای ما می باشد 150 کودک یتیم را نزدیک به 600 نفر تحت حمایت دارند که سرانه دریافتی آنان ماهیانه یک میلیون و 900 هزار می باشد.
رئیس کمیته امداد گلپایگان با اشاره به طرح محسنین اظهار کرد: 29 خانواده در قالب طرح محسنین با حمایت 60 نفر از مردم نیک اندیش شهرستان در حال گذران است و همچنین بیمه تأمین اجتماعی برخی از زنان سرپرست خانوار به تعداد 496 نفر با هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و 960 میلیون ریال از سوی کمیته امداد در حال اجرا می باشد که این افراد پس از بازنشستگی و خروج از سیکل حمایت مزایای بیمه تأمین اجتماعی شامل حال آنان خواهد شد.
لچینانی در بحث خدمات بهداشتی مددجویان کمیته امداد به 3397 نفر با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال و در بحث تأمین مسکن، تعمیر و احداث آن 132 مورد اشاره کرد و افزود: در راستای تأمین 12 مورد مسکن در سال جاری بالغ بر 4 میلیارد و 120 میلیون ریال کمک شده است.
وی به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به عنوان یکی از فعالیت های اجتماعی کمیته امداد اشاره کرد و بیان داشت: با برنامه ریزی های انجام گرفته کمیته امداد از سال جاری مثابه سال های گذشته افراد را تحت حمایت مستمری بگیر قرار نداده بلکه با فراگیری آموزش به آنان و تأمین ابزار کار شرایط فعالیت آنان را در زمینه های اقتصادی در جهت درآمدزایی فراهم خواهد کرد که در این راستا امسال بیش از 170 مورد اشتغال زایی به افراد با تأمین بخشی از سرمایه به آنان در جهت کارآفرینی اقدام شده است.
رئیس کمیته امداد حضرت امام (ره) گلپایگان با اذعان به اینکه مددجویان کارآفرین در صورت اشتغال پنج نفر تا یک میلیارد ریال وام دریافت خواهند کرد، افزود: در راستای طرح های کارآفرینی و حمایت از خانواده ها در بازار کار در سال جاری تاکنون بالغ بر 27 میلیارد ریال به افراد مددجو تسهیلات پرداخت شده و آموزش های فنی و حرفه ای مستدعین به تعداد 304 مورد اجرایی و 6 مورد هم کاریابی برای فرزندان مددجویان صورت گرفته است.
لچینانی در پایان با اشاره به اینکه کمیته امداد گلپایگان طی سال جاری در جهت رشد تحصیلی 240 نفر از دانش آموزان یک میلیارد ریال کمک کرده است، افزود: همچنین در تأمین مالی تحصیل 71 نفر دانشجو حدود 4 میلیارد ریال، آموزش خانواده به تعداد 774 مورد با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال و 363 مورد وام کارگشایی از یک تا پنج میلیون تومان به خانواده های نیازمند و در قالب رهن و بدهکاری، و تأمین 120 مورد جهیزیه مبلغ دو میلیارد و 300 میلیون ریال پرداخت شده است که در راستای تمامی اقدامات انجام گرفته از همکاران و یاری کنندگان این نهاد کمال تقدیر و تشکر را دارم.

                                                            
پیدا کنید پرتغال فروش را ؟
امروز پیدایش کردم و بعد از مدتها جستجو بالاخره چهره ماهش را روئیت کردم اما راستش را بخواهید کمی شوکه شدم چون از آن چیزی که می دیدم با آن چیزی که سالها از او در ذهنم پرورانده بودم تفاوت از آسمان بود تا زمین ، من تصورات زیادی از او در ذهنم داشتم و فکر می کردم وضعیتش خیلی بهتر از این ها باید باشد چرا که من او را مردی قوی و درشت اندام با سبیلهایی پهن و در هم تنیده و دستمالی یزدی بر گردن می پنداشتم اما چیزی که می دیدم پیر مردی بود فرتوت و قد خمیده با اندامی لاغر و ضعیف و دستهایی لرزان و بی رمق و چشمانی کم سو و ضعیف که از پشت عینک های زربینی به راحتی دیده می شد نمی دانم چرا اینقدر تصوراتم با واقعیت تفاوت داشت و همه تصوراتم غلط از کار درآمد شاید تصورات من اشتباه بوده و یا اینکه اصلا این پیر مرد فرتوت و رنجور همان مرد قوی هیکل ذهن من است که تازیانه های روزگار این چنین بر قامت او تاخته است و او را به چنین روزی انداخته ، شاید بپرسید من چه کسی را می گویم و منظورم از پیر مرد و مرد خیالی ذهنم چه کسی است من پرتغال فروش را می گویم آری همان مرد پرتغال فروش را که همیشه در مسئله های ریاضی دوران کودکی به دنبالش می گشتیم همان کسی که آقا معلم کلاس ریاضی همیشه با این عبارت از او یاد می کرد که پیدا کنید پرتغال فروش را ؟
بالاخره بعد از مدتها او را پیدایش کردم  در گوشه ای از محوطه چهار شنبه بازار شهر در هوایی سرد و زمینی یخ زده نشسته بود و یکی دوجعبه پرتغال و یک ترازوی قدیمی او را همراهی می کردند کمی او را نگاه کردم و به سمتش رفتم تا هم کلامش شوم با عینکهای زربینی اش نگاهی به من کرد و با صدایی لرزان صدا زد پرتغال دارم بدو پرتغال شیرین و آبدار و....... مطمئن بودم که به چشم خریدار به من نگاه می کند من هم ناامیدش نکردم یکی از کیسه های نایلونی اش را برداشتم و چند تایی از پرتغال ها را درون کیسه ریختم و سر صحبت را با او باز کردم پیر مرد در ابتدا جز حال و احوال معمولی چیزی بر زبان نیاورد ولی چند دقیقه ای که گذشت و فهمید که گوشی برای شنیدن حرفها و درد دل هایش وجود دارد لب به سخن گشود وگفت پسر جان من چند سالی است که دست فروشی می کنم در سرما و گرما ، برف و باران و برایم هم فرقی ندارد و تاثیری در کارم ندارد و با این کار شکم زن و بچه ام را سیر می کنم پیر مرد انگار دل پری داشت چرا که اشاره ای کرد به بازار و مردمانش و از شلوغی زیاد و کم بودن محوطه چهارشنبه بازار گلایه هایی کرد از جانمایی بد آن و طراحی بدتر از آنش
پیر مرد پرتغال فروش آهی بلند از ته دل کشید از روزگار گذشته اش حرف به میان آورد و از سادگی و بی آلایشی مردمان قدیم لب به سخن گشود از روزگاری حرف می زد که سفره های مردمانش ساده تر و بی زرق وبرق تر از حالا بود ولی مردمش دلی داشتند صاف و با صداقت درست مثل دریا بیکران وآبی ، پیر مرد از دورانی حرف می زد که هم سن و سال های من زیاد تجربه اش نکرده اند ولی خیلی از وصفش شنیده اند پیر مرد چنان حرفهایش را از ته دل میزد که مرا با تمام وجود میخ کوب روبروی خودش نگه داشته بود او میگفت دیگر کار کردن من کفاف دخل و خرجم را نمی دهد تازه من که خودم خانه دارم و تمام بچه هایم رفته اند وای به حال مردم خصوصا آنهایی که عیال وار تر هستند و کار درست و درمانی هم ندارند تا چشم باز کنی اول ماه میرسد و قبض آب و برق و گاز و تلفن و.... که مبالغش نجومی است از راه می رسد و باید به فکر پرداخت آنها باشی همان قبض هایی که زمانی قرار بود برچیده شوند و همه آنها رایگان شود ، مردم روزگار سختی را تحمل می کنند سختی که تحملش برای همه امکان پذیر نیست و خیلی ها زیر این بار سنگین قد خم خواهند کرد و خواهند شکست .
پیر مرد می گفت اگر کمی انسانیت در وجودت باشد و تو خوشبخت ترین آدم دنیا باشی با زهم با دیدن بد بختی مردم احساس بدبختی خواهی کرد بگذریم که خیلی ها فقط فکر سیر کردن شکم خود هستند و از مردم بی خبر و کاری هم به این کارها ندارند ، این جمله پیر مرد خیلی بر من تاثیر گذار بود و از زبان پیر مرد بی سواد آن را شنیدن به مراتب تاثیر گذار تر او می گفت در شهری زندگی می کنیم که خیلی از مردمانش در فقر و تنگ دستی زندگی می کنند و خیلی ها صورتشان را با سیلی سرخ نگاه داشته اند میگفت در همین شهر زنی را دیدم که برای بچه های گرسنه اش که مدتها بود مزه گوشت را نچشیده بودند به قصابی آمد و درخواست خرید گوشت کرد آن هم به مقدار 2000 تومان که آقای قصاب با خجالت و شرمندگی دست رد به سینه اش زدو مادر باز هم نامید به خانه برگشت .


پرتغال فروش گفت میدانی شبها در شهر چه خبر است ؟ آن وقتی که همگی آقایان مسئول در تخت خوابهای گرم و نرمشان خفته اند سطل آشغال های شهر جولانگاه عده ای است که از آن جا روزی خانواده ای را تامین می کنند تازه این ها و ضعشان از بقیه بهتر است چرا که به دنبال ضایعات می گردند اما از آن فجیعانه تر این است که عده ای برای سیر کردن شکمشان داخل سطل آشغال های شهر دنبال غذا می گردند و باز هم ما خوابیم .
خیلی ها هستند در شهر که توان گرم کردن اتاقی چند متری را هم ندارند چرا که هزینه های قبض گاز بسیار کمر شکن است و با چندر غاز یارانه نمی توان از پس آن برآمد . وچه بسا آدم هایی که دور ریز غذاهایشان می تواند چندین و چند گرسنه را سیر کند .پیر مرد می گفت : درقدیم همه تقریبا وضع مالی یکسانی داشتیم و همه در یک سطح بودیم به غیر از تعداد کمی که وضع خوبی داشتند اما حالا فاصله بین فقیر و غنی خیلی زیاد است ما اصلا نباید در کشور و شهرمان فقیر داشته باشیم نباید تبعیض وجود داشته باشد نباید اختلاسی وجود داشته باشد نباید فاصله طبقاتی وجود داشته باشد چرا که از اول قرارمان این نبود و راستی چرا کسی حرفی نمی زند چرا برخوردی انجام نمی شود .مگر می شود گفت در کشوری با این همه منابع و ثروت خدادادی باز هم کارتن خواب داریم بازهم مادری برای سیر کردن شکم بچه های گرسنه اش باید دست به هر کاری بزند چطور میتوان دید پدر کارگری که هر روز برای کار به میدان میرود و بعد از ظهر دست از پا دراز تر بر میگردد چنین شرمنده زن و بچه هایش باشد و خجالت زده خانواده اش باشد و عرق شرم هر روز بر پیشانیش بنشیند . آیا می توان دید مادری را که برای اینکه فرزندش با نزدیک شدن به عید بهانه خرید لباس و کفش نو از او نکند او  را کشان کشان از خیابان شهر عبور دهد تا مبادا نگاه کودکش به ویترین مغازه ها بیفتد و او بیشتر از این شرمنده نشود و باز هم حرفی نزد و لگام محکمی بر غیرت و مردانگی زد .
حرفهای پیر مرد خیلی اثر گذار بود ومن کم کم سرما تمام وجودم را فرا گرفته بود از پیر مرد پرتغال فروش خدا حافظی کردم و به سمت خانه به راه افتادم و در تمام مسیر این حرفهای پیر مرد بود که ذهنم را درگیر کرده بود راستی مگر می توان انسان بود و از کنار این همه تبعیض و فقر و بدبختی به راحتی گذشت مگر میتوان قلم به دست بگیری و از این رنج هر روزه مردم چیزی ننویسی و آیا این خیانت به قلم نیست .پس مینویسم آقایی که میگویی مردم اگر لازم باشد یه وعده غذا می خورند و یا اصلا نمی خورند با کدام منطق میتوان چنین حرفی را زدایا از اول وعده هایمان این چنین بود ایا قرار نبود هزینه آب و برق رایگان شود آیا قرار نبود تبعیض برای همیشه از بین برود آیا قرار نبود نفت بر سر سفره های مردم بیاید آیا قرار نبود دزد های بی شرم و حیای بیت المال از بین بروند از بین که نرفتند هیچ تعدادشان قارچ گونه که بیشتر شد آیا قرار نبود ....................... وآیا قرار نبود رفاه مردم بیشتر شود  آنهایی که در ناز و نعمت زندگی میکنند خبر از بدبختی وفلاکت مردم ندارند  بچه گرسنه غذا می خواهد نه حرفهای بی ثمر.   شما که نمی دانید معنای تبعیض چیست چون درکش نکرده اید معنا ی گرسنگی را هم نمی دانید چون معنای آن را هم نچشیده اید و ایضا شرمندگی، نجابت و.............
آیا باز هم میتوان دید و دم نزد ....
به امید ایرانی آباد ، آزاد وسربلند

                                                                


برگزاری کلاس آموزشی مهندسین ناظر سازه های عمرانی غرب استان اصفهان در گلپایگان
رضوان زمانی// محمدعلی عباس زاده مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان در حاشیه برگزاری کلاس آموزشی مهندسان ناظر سازه های عمرانی که شامگاه امشب در محل سالن اجتماعات فرمانداری صورت گرفت، با اشاره به اینکه رشد روزافزون علم در زمینه کنترل کیفی و تجهیز آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک به این تجهیزات نیاز آموزش به ناظران سازه های عمرانی را در راستای آشنایی هر چه بیشتر با این تجهیزات نوین یک امر بدیهی است.
وی افزود: بر این اساس با توجه به اینکه گلپایگان از جمله پنج شهرستان استان اصفهان در زمینه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک است که منطقه غرب استان شامل شهرستان های گلپایگان، خوانسار، بویین و میاندشت، فریدن و فریدونشهر را تحت پوشش دارد، کلاس آموزشی مهندسان ناظر فعال در سازمان نظام مهندسی، شهرداری ها، دهیاری ها و کسانی که به نوعی با اجرای پروژه های ساخت سر و کار دارند به تعداد 70 نفر در فرمانداری گلپایگان برگزار شد.
مهندس عباس زاده ضمن تقدیر از همکاری و مساعدت مسئولین شهرستان گلپایگان به ویژه امام جمعه و فرماندار که با حضور در این جلسه موجب تشویق و دلگرمی شرکت کنندگان شد، افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان با فعالیت 50 ساله و اولین آزمایشگاه کشور زیر نظر وزارت شهرسازی و دارای پنج مرکز در شهرستان های اصفهان- گلپایگان- کاشان- نائین و شهرضا می باشد هم اکنون 37 پروژه مهم در سطح استان زیر نظر این آزمایشگاه کار کنترل کیفی آنها صورت می گیرد.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان اصفهان در پایان با بیان اینکه بسیاری از ناظرین سازه های عمرانی اطلاع کافی از تجهیزات به روز آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ندارند لذا برگزاری این کلاس ها جهت آشنایی و ارتقای کیفیت فعالیت آنان در سازه های مهم به ویژه زیرسازی آسفالت، بتن، آرموتور و... است که به عنوان مصالح ساختمانی، راه سازی، سدسازی و ... به کار برده می شود و باید با استانداردهای این آزمایشگاه ها مطابقت داشته باشد.
آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک راهنما و چشم و چراغ مهندسین ناظر در ادامه مهندس محمدرضا یزدانی رئیس آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرستان گلپایگان و غرب استان اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری این جلسه آموزشی به لحاظ نابسامانی های موجود در عملکرد برخی از پروژه های راه سازی و عمرانی با هدف کنترل کیفیت آنها صورت گرفته است، اظهار داشت: کلاس آموزشی هشت ساعته امروز با هدف ارتقاء کارایی هر چه بیشتر ناظران در پروژه های عمرانی با استفاده از توان آزمایشگاه های فنی و مکانیک خاک موجود در سطح استان به عنوان راهنما و چشم و چراغ این مهندسین ناظر عمل خواهد کرد.
وی افزود: در صورت انجام فرایندهای آزمایش فنی و مکانیک خاک در پروژه ها و سازه های عمرانی ضمن استحکام پروژه ها و طول عمر آنها که لازمه ساخت و ساز است در بهره مندی ناظرین به استفاده از این امکان در شرایطی که قادر به حضور در ساخت پروژه نبودند با بررسی نتایج آزمایشگاهی سازه های بتنی و ... خواهد شد.
یزدانی با اشاره به اینکه از حدود دوسال فعالیت در شهرستان گلپایگان تعامل خوبی بین دستگاه های مرتبط اجرایی از جمله بنیاد مسکن، شهرداری ها، راه و شهرسازی با مرکز آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در این منطقه برقرار است، تصریح کرد: بسیاری از راههای مواصلاتی شهرستان و غرب استان و تونل ها، بیش از 70 درصد از تصفیه خانه آب گلپایگان و سد کوچری از سوی این آزمایشگاه صورت گرفته است.

                                                          


نگاه خیراندیشانه شهرداری گلپایگان به کودکان اتیسمی
گلپایگان- همزمان با دیدار شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری گلپایگان و مدیریت اداره بهزیستی شهرستان، اسباب بازی های خریداری شده، در جشنواره دست های مهربانی به کودکان اتیسم در این مرکز اهدا شد.
به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با دیدار شهردار، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر گلپایگان از مرکز نگهداری کودکان اتیسم که در راستای جشنواره دست های مهربانی و اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند صبح امروز سه شنبه صورت گرفت، حسن مرادی رئیس اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان ضمن ارائه گزارشی در راستای عملکرد این مرکز به بازدیدکنندگان اظهار داشت: تنها مرکز اتیسم در غرب استان اصفهان با تحت پوشش قرار دادن شش شهرستان های گلپایگان، خوانسار، خمین، فریدن، فریدونشهر و بوئین و میاندشت، فعالیت در راستای خدمات به کودکان اتیسمی را بر عهده دارد.
رئیس اداره بهزیستی گلپایگان تصریح کرد: هم اکنون 24 کودک اتیسمی در این مرکز تحت مراقبت و آموزش های مربوطه قرار دارند و این در حالی است که از بدو فعالیت آن تاکنون 38 کودک اتیسمی در این مرکز خدمات مورد نیاز دریافت کردند و 4 نفر از این کودکان به مراکز عادی در حال ادامه تحصیل و 4 کودک نیز در مدارس استثنایی به ادامه تحصیل می پردازند.
مرادی با یادآوری این نکته که متأسفانه بیماری اتیسم در کودکان رو به افزایش است، افزود: در مهدهای کودک مراحل غربالگری و شناسایی بیماران اتیسمی به لحاظ اینکه این بیماران در ارتباط با محیط و اشخاص دچار مشکل بوده و با یک نفر بیشتر ارتباط خوبی برقرار نمی کنند بلکه با اشیاء ارتباط بهتری دارند در حال پیگیری است.
در ادامه مهندس مسعود حبیبی مدیر امور فرهنگی، اجتماعی شهرداری گلپایگان ضمن ارائه گزارشی در راستای اقدامات این مدیریت در سال های گذشته و مناسبت های مختلف اجتماعی شهرستان اظهار داشت: امسال دومین سال برگزاری جشنواره دست های مهربانی و اهدای اسباب بازی به کودکان نیازمند را در حالی برگزار می کنیم که کودکان محروم از امکانات رفاهی، اجتماعی و تفریحی همچنان چشم انتظار نگاه خردمندانه خیرین و افراد نیکوکار هستند.
وی با بیان اینکه هدف جشنواره فرهنگ سازی کمک به نیازمندان و نگاه خردمندانه به محرومان جامعه از محله به شهر و شهرستان است، افزود: خانواده هایی که در وضعیت مناسبت تر و بهتری از نظر اقتصادی قرار دارند با نگاه خردمندانه خود می توانند نسبت به اهدای اسباب بازی های نو، کودکانی که فاقد حمایت های مالی و ... هستند را یاری نمایند.
حبیبی در پایان با یادآوری این نکته که شهرداری گلپایگان در راستای اقدامات فرهنگی، اجتماعی در جامعه پیشگام بوده، افزود: در راستای جشنواره دست های مهربانی در سال جاری بالغ بر 20 میلیون ریال انواع اسباب بازی تهیه و به کودکان نیازمند در مرکز اتیسم و دیگر مراکز مورد نیاز اهدا خواهد شد.
به گزارش خبرنگار مهر، در پایان دیدار شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهرداری گلپایگان و مدیریت اداره بهزیستی شهرستان، اسباب بازی های خریداری شده به کودکان اتیسم در این مرکز اهدا شد.

                                                                  

شهرستان گلپایگان بوی عطر کربلا و سامرا گرفت
گلپایگان- کاروان درب های حرمین شریفین امامین عسکریین (ع) پس از عبور از شهر گلپایگان وارد شهر گوگد و در نهایت در گلشهر با بدرقه مردم ولایی و متدین این منطقه به محل استقرار آن در حرمین شریفین شهر سامرا حرکت کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، آیین بدرقه درب های حرمین شریفین امامین عسکریین (ع) که ساخت آن دو سال به وسیله 50 نفر از هنرمندان اصفهانی در کارگاه آفرینش های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان با قلم زنی، میناکاری، نجاری، گره چینی، معرق و خوشنویسی با تقبل هزینه از سوی جمعی از خیرین، متبرعین و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران با استفاده از مضامین برگزیده آیات قرآن مجید، زیارت جامعه کبیره و اسماءالله آماده شده است، عصر امروز سه شنبه جهت حرکت به سوی سامرا با استقبال پرشور مردم از شهرهای گلپایگان، گوگد و گلشهر عبور داده شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی امام جمعه گلپایگان ضمن تشکر و قدردانی از مردم شهرستان در بدرقه درب های حرمین شریفین امامین عسکریین (ع) اظهار داشت: علیرغم اینکه ما از عبور این کاروان دیر مطلع شدیم لیکن با برنامه ریزی انجام گرفته در این راستا و وقت محدود عبور این درب ها از میدان 17 شهریور گلپایگان تا میدان فردوسی با استقبال خوب مردم مواجه شد.
وی افزود: به منظور استفاده تمامی آحاد جامعه و مردم شهرستان از برکت عبور درب های حرمین شریفین امامین عسکریین (ع) برابر برنامه ریزی های انجام گرفته این کاروان پس از عبور از شهر گلپایگان وارد شهر گوگد و در نهایت در گلشهر با بدرقه مردم ولایی و متدین این منطقه به محل استقرار آن در سامرا حرکت خواهد کرد.

                                                             

»بنام ایزدمنان«
ساعت 7:30 صبح از خانه بیرون می زنم به امید اینکه بتوانم کاری پیدا کنم به میدان 17 شهریور می رسم تجمع کارگران در انتظار کار و بردن لقمه نانی برای خانواده مسیرم را به سمت خیابان امام خمینی تغییر داده باز هم تجمع کارگران در روبروی بانک صادرات را می بینم بعضی روزها این تجمع در میدان 17 شهریور تا ساعتها طول می کشد عده ای برای کار می روند ولی عده ای دیگر نا امید به خانه بازگشته و شرمنده زن و فرزند خود می شوند. به راستی چه خبر است؟ قدیما یادمه دلها خیلی خوش بود مردم لقمه نانی با ماست یا خالی می خوردند غصه نداشتند امروز می بینیم که همه یادی از قدیما می کنند و حسرت آن روزها را می خورند مرغ و مسما غذای اعیانی بود و .... اما امروز همه چیز فراوان ولی مردم همه اخم ها درهم و گرفتار یا به قول خودشان آب خوش از گلویشان پایین نمی رود.
کارگر به بهانه لقمه نانی صبح از خانه بیرون می زند دستمزدش که شاید 70000 تومان می باشد را برای یک روز کاری می گیرد ولی به جایی نمی رسد و باز همان گرفتاری ها، سراغ قشر مرفه تر می رویم وارد بازار می شوم به بهانه پخش تراکت تمام مغازه ها را سر می زنم همه بیکار نشسته و گله از اینکه کاسبی نیست دارند باز میان این قشر که می گوییم مرفه ترند نیز لبخندی نیافتم همه از گرفتاری ها و نداشتن دل خوش و با زبان خوش به حال قدیما سخن می گفتند به راستی قدیما چه بوده است که همه حسرت داشتن آن روزها را می خورند و وقتی از آن روزها صحبت می کنند برق درون چشمانشان را می توان دید.
به راستی چه به سر اقتصاد و رفاه آمده که امروز تمام قشرها را درگیر کرده است داشتن پول و نبودن رفاه(همان دل خوش بودن خودمان) یک مسئله مهم است که قشر نسبتا مرفه با آن درگیرند.
اما روی صحبت ما با قشر نامرفه که بیکار هستند و دنبال کار صبح از خانه بیرون زده و راه به جای نمی برند در گلپایگان که روزگاری بر سر جاده ابریشم بوده و برای خود کیا و بیایی داشته در این چند سال اخیر تغییرات نه چندان چشمگیر می بینیم ولی به نسبت نخبگانی که داشته و همه آن ها را می شناسیم پیشترفت آنچنانی نداشته.
شهری که قدمت چندین ساله داشته و می تواند به عنوان یک شهر توریستی برای مردمانش منبع درآمدی باشد اصلا هیچ جا مطرح نیست و مسئولینی که می آیند فقط ..... بعد هم می روند و تا بحال نتوانسته اند این شهر را طوری بشناسانند که زمانی که این شهر برای خودش اعتبار فرهنگی باستانی داشته و به پشتوانه همان تمدن می تواند مشکل بیکاری و .... را ریشه کن کند اما متاسفانه مشکلات ریشه ای بوده و وقتی هنوز بعد از چندین سال در این شهر نتوانسته ایم یک سینما داشته باشیم که یک مسئله فرهنگی است پس به حرف شاعر که می گوید: »خانه از پای بست ویران است می رسیم«  و من می گویم: این قصه سر بلند دارد.
                                                                                                   »تا بعد«
                                                                                                        »اسنوپی«

                                                            

تلخک
کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، عمرمان چون باد گذرا می گذرد در این روزها عده ای مشغول خرید برای سال جدید هستند و به زندگی روزمره خود مشغولند و عده ای دیگر هستند که نیازمند دل جویی، هر چند خیرین و بعضی از دوستان و مسئولان مشغول مدد جوئی از نیازمندانند ولی یاری دیگر همشهریان مهربان و دلسوز، را در این روزهای آخر سال می طلبند.
افرادی که لباس های نو خرید می کنند و حتی تلویزیون و یا مسائل خانه را عوض و از زندگیشان می خواهند لذت ببرند کمی هم به افرادی فکر کنیم که کفش هایشان پاره است و سر زانوی شلوارشان وصل شده امروز در خانه بعضی از ما سه جفت کفش است و در کمد لباسمان ده ها نمونه شال و مانتو و پیراهن ای کاش به جای این حرف ها حرکتی می کردیم و به اندازه وسع و توانمان به همنوع و همشهری خودمان و یا دو تا همسایه آن طرف تر کمک می کردیم تا شاهد هیچ نیازمندی نباشیم هر چند دفاتر خیریه در شهر وجود دارد ولی خودمان را جای کودکی بگذاریم که آرزوی درمان مادرش را دارد و از داشتن پدر محروم، خودمان را جای مادری بگذاریم که، شبانه روز کار می کند تا بتواند پیراهن و کفش برای فرزندانش تهیه کند هر چند نیازمندی ها زیاد است ولی ما ایرانی هستیم  و همیشه به همنوع و هموطن خودمان آماده کمک رسانی، راستی درختی داریم به نام درخت آرزوها همه شما همشهریان می توانید در آن مشارکت داشته باشید سرزمین سبز منتظر یاری شماست.
دوستدار مردم مهربان و دلسوز                                 کوروش محسنی

                                                  
پیام ملکوتیان به ما خاک نشینان
 شهید سیدجلال آقامیری
نام پدر:سیدمحمد 
 تاریخ تولد:1347
محل تولد: گلپایگان-گوگد
 میزان تحصیلات: پنجم ابتدائی
تاریخ شهادت:1367/1/20
شغل:سرباز
محل شهادت:غرب-بانه
 یگان اعزامی: ارتش جمهوری اسلامی
زندگینامه شهید
شهید سیدجلال آقامیری در سال 1347 در گوگد از توابع گلپایگان به دنیا آمد، دوره دبستان را در مدرسه ابتدائی گوگد گذراند و پس از این دوره در امر ادامه تحصیل موفق نشده تا دوره خدمت سربازی او فرا رسید او توسط نیروی ارتش به سوی جبهه ها اعزام گردید و به عنوان رزمنده شروع به مبارزه کرد و سرانجام در تاریخ 20/1/67 بر اثر ترکش در منطقه عملیاتی غرب بانه به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
یادش در خاطره ها جاودان

                                                        

فواید.ژله رویال .از زنبور عسل
 تقویت کننده نیروی جنسی ، تقویت نطفه
بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش ابتلا به بیماری‌های عفونی و ویروسی .
ترمیم سریع‌تر آسیب‌ها و زخم‌ها .
تعادل هورمونی و تنظیم عملکرد غدد درون‌ریز .
افزایش سلامت استخوان‌ها .
تنظیم فعالیت کبدی .
کاهش استرس .
کمک به بهبود ناتوانی جنسی .
بهبود علائم یائسگی .
کمک به رفع کم‌خونی، گرفتگی عروق، آسم و خستگی چشم .
بهبود علائم آرتریت روماتوئید و کاهش التهاب .
افزایش و تداوم شیر مادران شیرده .
کمک به رفع افتادگی و چین‌های پوستی ناشی از کاهش وزن و بارداری .
پیشگیری از بروز افسردگی‌های پس از زایمان .
کمک به رشد بهتر دستگاه عصبی جنین از سه ماهه سوم بارداری
سیر جوانی ،راز زیبایی و سلامتی مصرف ژله رویال خالص دردوران بارداری جهت رشد جسمانی و ذهنی کودکان نقش
بسیار مهمی دارد. در درمان نازائی و نارسایی های حاملگی مصرف آن به عنوان یک داروی بسیار موثر توصیه می شود. در
کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی در خانواده های نازا که با مصرف منظم ژله رویال بچه دار شده اند در منابع بسیاری
گزارش شده است. در زنان با افزایش قابلیت تلقیح و درمردان با افزایش کیفیت اسپرم سبب حاملگی موفق و بچه دار شدن
می گردد. در درمان بیماری صرع (غش) یک منبع شفابخش محسوب می شود. در افرادی که بطور مرتب ژله رویال و گرده
سلام . قصد دارم مطالب را بصورت سلسله وار از فراورده های زنبور عسل بیان کنم پیگیری کنید . زنبور عسل تنها موجود روی کره زمین است .که برای بدست اوردن غذاش جان هیچ جانداری را نمی گیرد .


طنز مسکن مهر و مشکلات آن
  سال نو گردید و من در اضطراب افتاده ام          قامتم خم گشته در رنج و عذاب افتاده ام
  گفتم آید سال نو، ارزان شود خانه ولیک           شد گران و ناقص و در منجلاب افتاده ام
     مشکل مسکن در این گلپایگان نیمه تمام         حل نشد این مشکل و در پیچ و تاب افتاده ام
       کس نپرسد مسکن مهر از چه مانده ناتمام
         می خورم حرص از برای مشکل مسکن مدام
خوش بود مسئول آن در سال نو کاری کند          مردم بی مسکن و غمدیده را یاری کند
سرکشی گاهی کند، بیند تمام مشکلات             از همه بی مسکنان قدری هواداری کند
    مرده ها مسکن همه دارند، اما زنده ها                یک رئیسی کو که از زنده طرفداری کند
     ایکه می گیری حقوق دولتی کاری بکن
      سرکشی بنما و بعد مردنش زاری مکن
مسکن گلپایگان دردش گمانم بی دواست         رشوه گر خواهد خدا داند که کاری نارواست
آنکه بی مسکن بود دردش غم بی پولی است      گر بخواهد زیر میزی سخت او در اشتباست
تا که پشت میز هستی کار را دنبال کن                او گمان دارد که دستان شما مشکل گشاست
   این ریاست ها نمی ماند به عالم ماندگار
    پس چه خوش باشد بماند نام نیکو یادگار
وقت شورای اداری حرف مسکن خوشتر است      مسکن گلپایگان چون مرغ بی بال و پر است
      یک پروژه گشته آماده به زور و با فشار                 یک پروژه نیمه ساز و بی در و بی پیکر است
 بعضی از آنان به دنبال کلک هستند و پول           یک پروژه گشته آماده و بی بالا بر است
(طالبا ) این نابسمانی بگو تقصیر کیست
        بعد از این باید برای مسکن مهر خون گریست
                                                   طالب گلپایگانی    95/12/5

مناسبت سال مرغ


عید نوروز آمد و هر کس به استقبال مرغ
 چونکه باشد سال مرغ
بر سر هر سفره مهمان می رود دنبال مرغ
چونکه باشد سال مرغ
 عید نوروز است و در هر خانه مهمان می رسد
بر لیم جان می رسد
 خاله گیرد ران و زندایی بگیرد بال مرغ
 چونکه باشد سال مرغ
عمه با داماد و با اهل و عیالش آمده
خوش به حالش آمده
خوش بود در سفره بیند هر کسی جنجال مرغ
چونکه باشد سال مرغ
سوی سفره حمله ور مانند آن قوم تتار
جمله مهمان ها قطار
 ای بسوزد بخت صاحب خانه و اقبال مرغ
چونکه باشد سال مرغ
خواهر از کاشان پیامک داده خدمت می رسیم
ما در اینجا بی کسیم
 با خبر گشتم که باشد سفره مالامال مرغ
چونکه باشد سال مرغ
صبح جمعه یک پیامک خواندم از دایی رجب
گفتم ای یا اللعجب
او پیامک داده می آیم بپرسم حال مرغ
 چونکه باشد سال مرغ
 صبح شنبه یک پیامک آمد از سوی عمو
خواندم آن را مو به مو
او فرستاده برای بنده یک تمثال مرغ
چونکه باشد سال مرغ
 او نوشته خواهم آیم مدتی گلپایگان
با تمام دوستان
دل شده تنگ کباب و گاه هم کوپال مرغ
 چونکه باشد سال مرغ
 مرغ آن باشد که دارد شوهری مثل خروس
 می کند خود را ملوس
جان فدای آن خروس و قامت اطفال مرغ
 چونکه باشد سال مرغ
کاشکی در سال نو این مرغ ارزان می شدش
 سهم ما ران می شدش
(طالبا) راضی مشو روزی به اضمحلال مرغ
چونکه باشد سال مرغ
ابوالقاسم طالبی(طالب گلپایگانی)        

        95/10/20

                                                       

برگزاری جشن تکلیف 600 دانش آموز گلپایگانی
حبیب ا... جمالی در گفتگو با خبرنگاران شهرسنان گلپایگان، اظهار کرد: مراسم جشن تکلیف دانش آموزان  پایه سوم ابتدایی در دو نوبت با حضور مسئولان شهرستان برای ??? دانش آموز برگزار شد.
وی بیان داشت: آیین جشن تکلیف دانش آموززان ?? میلیون تومان هزینه در برداشت که از سوی والدین دانش آموزان و خیرین گلپایگانی متقبل شده است.
مدیر آموزش و پرورش گلپایگان خاطرنشان کرد: هر سال در سراسر کشور برای دختران و پسران دانش آموز که در سن تلکیف شرعی قرار گرفته اند مراسم جشن تکلیف برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مدرسه جایی است که‌ دانش آموزان باید همه مهارت های لازم اعم از مهارت های دینی، اجتماعی و آموزشی را کسب کنند عنوان کرد: یکی از مهارت هایی که دانش آموزان باید برای ورود به زندگی اجتماعی بیاموزند جشن تکلیف و آشنا شدن با مسائل دینی است.
جمالی با بیان اینکه در مراسم جشن تکلیف ویژه برنامه های شاد و مفرح و خاطره انگیز برگزار شد، افزود: مدرسه خانه دوم دانش آموزان و مکان پرورش آنان است.

                                                                      


کبدچرب
ویتامین E و داروی N- AC اثرات انتی اکسیدان روی بافت کبد دارند و با کاهش اینترلوکین ها میزان فیبروز را میکاهند
استفاده از داروی UDCA بویژه در زمینه کلستاز مخصوصا اگر با رژیم کم چرب همراه باشد بسیار در درمان موثراست.
پنتوکسی فیلی : با کاهش تولید رادیکالهای ازاد و کاهش سیتوکینهای التهابی در کاهش التهاب کبد موثر است ولی توصیه میشود با صلاحدید پزشک مصرف شود
نقش سیگار و دخانیات همیشه مورد سوال است: مطالعات نشان داده است که Smoking در کبد چرب میزان تشکیل فیبروز را می افزاید و جالیه که مطالعات دیگری به نقش حفاظتی قهوه در بیماران کبدچرب اشاره کرده است
استفاده از استاتین ها  بویژه در افراد دیابتی و افراد با کلسترول بالا بسیار سودمند است و میبایست جزو داروهای تجویزی باشد
استفاده از داروهای تیازولیدونها مثل گلوتازون حساسیت به انسولین را زیاد کرده و دربهبود بافت کبدی بسیار موثر است ولی با توجه به افزایش احتباس اب و نمک بهتر است در افراد چاق استفاده نشود.                       
جمفیبروزیل نه تنها تری گلیسیرید سرم را کاهش میدهد بلکه ازاد سازی تری گلیسیرید ها رو از بافتهای محیطی افزایش میدهدو با دز 600 میلی گرم انزیمهای کبدی رو کاهش داده و در عرض 4 هفته روی بهبود بافت کبد موثر است
بهترین درمان رژیم کم کالری است که بمدت طولانی بیمار داشته باشد مضافا بر اینکه درمان بیماری زمینه ای بدقت انجام شود.  
 فعالیت فیزیکی: ورزش هوازی روزانه حداقل بمدت نیم ساعت در روز در کاهش محتوای چربی کبد بسیار موثراست. استفاده از داروهای کاهنده اشتها با توجه به عوارض ریوی توصیه نمیشود.
 درمان دیابت: کنترل دیابت با هدف قند خون ناشتای زیر 130 میلی کرم و قند خون بعد از غذای زیر 180 در این افراد توصیه میشود و مطلوبست میزان کالری روزانه حدود 1200 کیلوکالری و در صورت عدم موفقیت به 600-800 کاهش یابد. بهتر است در صورتیکه فرد اضافه وزن دارد از مت فورمین و داروهای ضد دیابت کاهنده وزن استفاده شود. امروزه انسولین ویکتوزا که کاهنده وزن هست نیز بدین منظور استفاده میشود که اثرات درخشانی داشته است
کاهش 10 درصدی وزن در بیمار با 30 درصد اضافه وزن پارامترهای ازمایشگاهی را نرمال خواهد کرد.  جالب این است که کاهش وزن شدید و به یک باره التهاب را در کبد شعله ور کرده و فیبروز کبد را تشدید میکند.
درمان کبد چرب. بدلیل اینکه پاتوژنز این بیماری هنوز بدرستی شناخته شده نیست بیشتر درمان تجربی و یا محدود به بیماریهای زمینه ساز ان اعم ازدیابت- چاقی-افزایش چربیهای خون و پرهیزاز داروهای هپاتوتوکسیک و داروهای مضربرای کبد است.
 1- کاهش وزن: کم کردن وزن بدن بمیزان 10-30 کیلوگرم بمیزان قابل توجهی میزان چربی کبد را کاهش داده یا حتی انرااز بین میبرد.    
                                                                                                                           دکتر محسن شریفی

                                                              

                                                       

 شهردار گلپایگان خبر داد: افزایش سرانه فضای سبز گلپایگان به 24 مترمربع
رضوان زمانی// شهردار گلپایگان گفت: میزان سرانه فضای سبز شهر گلپایگان در سال 94 بالغ بر 23 مترمربع بوده که این میزان در سال 95 به 24 مترمربع افزایش یافته است.
 مهندس محمدامین جمالی شهردار گلپایگان در آیین روز جشن درختکاری و هفته منابع طبیعی که با حضور مسئولین در محل پارک جنگلی شهرستان برگزار شد، ضمن تقدیر از حضور شرکت کنندگان در این مراسم و هفته منابع طبیعی اظهار داشت: شهرداری گلپایگان در سال جاری بیش از 5000 اصله نهال در قسمت های مختلف کاشته است.
وی افزود: امروز به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی تعدادی درخت به صورت نمادین با حضور مسئولین شهرستان کاشته خواهد شد و به زودی در این مکان با توجه به فضای موجود بیش از 4000 اصله درخت کاشته و به فضای سبز شهرستان اضافه می شود.
شهردار گلپایگان با بیان اینکه میزان درختکاری کاشته شده در سال 94 بالغ بر 2000 اصله بوده است، افزود: میزان سرانه فضای سبز شهر گلپایگان در سال 94 بالغ بر 23 مترمربع بوده که این میزان در سال 95 به 24 مترمربع افزایش یافته است.
جمالی از جابجایی 32 اصله درخت چنار 30 ساله در خیابان غدیر گلپایگان خبر داد و افزود: در راستای بهینه سازی و زیباسازی فضای سبز در خیابان های سطح شهر در سال جاری با استفاده از اجرای آبیاری تحت فشار بالغ بر 14 هزار و 600 مترمربع فضای سبز در سه منطقه شهر گلپایگان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.