انالله و انا الیه راجعون - درگذشت مرحوم دکتر محمدابراهیم صافی

انالله و انا الیه راجعون

یا ایتهاالنفس المطمئنه ، ارجعی الی ربک راضیه مرضیه ، فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی
                                                                           
     انسان ها در طول حیات خود ، هنگام‌ اطلاع یافتن از فقدان چهره هایی که سرمایه معنوی و امید جامعه بوده اند ، دردناک ترین لحظه ها را تجربه می کنند؛ از این رو خبر درگذشت شادروان دکتر محمد ابراهیم صافی همشهریان ، جامعه پزشکی و به ویژه دوستانش را در ماتمی سنگین فرو‌ برد. این اندوه عمیق به این علت بود که دکتر صافی فقط به خانواده و بستگان خود تعلق نداشت ؛ بلکه در قلب و دل مردم جای داشت.
    این چهره محبوب اگرچه در رشته " چشم پزشکی " بسیار توانمند ، حاذق و قابل اعتماد بود ؛ اما فراتر از حرفه خود ، از جمیع صفات و خصلت های انسانی نظیر تواضع ، صبر ، متانت ، مردم داری ، مسئولیت پذیری ، اخلاق حرفه ای ، عدم تعلق خاطر به امور دنیوی و ...نیز ، برخوردار بود.
     بدون تردید دکتر صافی را می توان یکی از  عصاره های فضائل مردم گلپایگان قلمداد کرد که با الهام از آموزه های خانواده شریف و والدین بزرگوارش ، در عمر پرثمر و بابرکت خود میراث گرانبهایی از شرافت و ارزش های انسانی برجای گذاشت. کارنامه درخشان این استاد بزرگوار و دانشمند بی ادعا در شرایط کنونی الگویی برای دانش پژوهان است تا دریابند چگونه می توان تعهد و تخصص را با یکدیگر آمیخته کرد و به مردم خدمت نمود.
     با عرض تسلیت به خانواده های محترم صافی ، خادمی و گرامی ، از خداوند متعال برای این عزیز سفرکرده رحمت و غفران‌ واسعه و برای بازماندگان سلامتی و صبر جمیل مسئلت می نماییم.

  علی اکبر جعفری                       حسین جعفری

                          ابراهیم جعفری

***********************************************************************************